بیشترین مهندسان دنیا از دانشگاه های ایران فارغ التحصیل می شوند

معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پس از آمریکا بیشترین مهندسان دنیا از دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل می‌شوند.
به گزارش تاسیسات نیوز، عباس فنی‌اصل عصر دوشنبه با محوریت گفتاورد نخبگانی در دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: این رویداد بسیار فاخر و ارزشمند است که زمینه را برای دانشجویان فراهم کرده تا گام‌های مهمی را بردارد.
وی تصریح کرد: مهمترین مشکلی که در کشور ما وجود دارد، ارائه دروس به صورت تئوری است.
معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه بیشترین دانشگاه‌های دنیا در ایران وجود دارد، گفت: پس از آمریکا بیشترین مهندسان دنیا از دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل می‌شوند.
فنی‌اصل افزود: دانشجویان با حضور در این رویدادها گام بزرگی برای ایجاد تغییرات برداشته‌اند.
وی با بیان اینکه هر رشته یک انجمن علمی دارد، خاطرنشان کرد: چندین انجمن علمی بین رشته‌ای نیز ایجاد شده که انجمن علمی مبتکران و مخترعان نیز ایجاد شد که افراد نخبه در رأس آن قرار گرفته و بخش‌های مختلفی را ایجاد کردند.
فنی‌اصل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هر سال در کل ایران ۱۹ دانشجوی نمونه انتخاب می‌شود که سه نفر از دانشجویان این دانشگاه به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب شده که ۲ نفر از آنها در انجمن علمی مبتکران و مخترعان بوده است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های دانشجویی خلأها را پر می‌کند، بیان کرد: فعالیت در دانشگاه به نفع دانشجو است و دانشگاه با قرار دادن امکانات زمینه فعالیت‌های آنها را فراهم می‌کند.
فنی‌اصل در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما نمود و اثر این ایده‌ها را در میان ۱۶۴ دانشگاه دیدیم که دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه برگزیده در انجمن‌های علمی شده و مقام اول را در ۴۰ رشته قرآنی کسب کرده است.
وی تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند با فعالیت‌های خود جامعه را از رخوت و سستی نجات داده و شادابی و پویایی را بیشتر کنند.
نمایندگی دفتر رهبری دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این رویداد با بیان اینکه ایده‌پرداز کسی است که مغز و قلبش با هم موازی باشد، گفت: قلب این ایده‌پرداز برای ملتش، کشورش و هویتش بتپد و عقلش به این شور و هیجان جهت دهد و با شور و شوق مشکلات را پیدا کند و قفل را باز کند.
مصلح‌نیا افزود: ما عالمان بسیاری داریم ولی وقتی در تنگنای قرار می‌گیرند، رها کرده و به راحتی می‌روند اما کسانی هم هستند مانند شهید مجید شهریاری تلاش می‌کنند بر اساس شور و عشق قلبی و فهم مغزی در کشور بمانند و ماندگار شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین نخبگان و ایده‌پرداز که در تاریخ ثبت و ماندگار شده، امام حسین (ع) است که قدرت و شوکت دارد اما زیر بار ذلت و خواری نرفته و این ایده را به بشریت دادند.
دبیر علمی اولین رویداد ارائه شفاهی نیز در این رویداد یادآور شد: طرح گفتاورد نخبگانی مزین به طرح شهید رئیسی است.
میلاد پیران اضافه کرد: ۵۷ ایده در این رویداد ثبت‌نام کردند که ۱۸ ایده آن مختص به انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی است و ۱۴ ایده مزین به نام شهدای خدمت، شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و مدافعان سلامت است.
فارغ التحصیلان مهندسیمهندسان ایرانینظام مهندسی ساختمان
Comments (0)
Add Comment