بیشترین رای رشته معماری و شهرسازی سهمِ زنان مهندس شد!

اخذ حداکثری آراء در رشته های شهرسازی و معماری توسط دو تن از نامزدهای زن در نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان تهران، فرصتی است که راهِ روشنتری در جامعه مردسالارِ مهندسی تهران و جامعه مهندسی ترسیم کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، نتایج نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان، در آخرین ساعات شب گذشته اعلام شد.
شروع چالش برانگیز انتخابات نظام مهندسی ۱۴۰۰ با ردصلاحیت های گسترده ، با فشار برخی از افراد رد صلاحیت شده همراه شد. اما اداره راه و شهرسازی استان تهران و دیگر مسئولان در وزارتخانه وَقَعی به این مسئله ننهادند و انتخابات به موقع برگزار شد و نتایج نیز در همان روز برگزاری انتخابات اعلام شد.
وجود مشکلات مختلف در بخش های مختلف سازمان نظام مهندسی استان تهران که گریبانگیر همه مهندسان در جامعه است، مشکلات مهندسانِ زن در جامعه نسبتاً مردسالار کشورمان افزونتر از مشکلاتی است که مهندسان مرد با آن مواجه هستند.
از این رو اخذ بیشترین رای توسط دو تن از مهندسان در رشته های معماری و شهرسازی توسط مهندسان خانم شاید نویدبخشِ روشن شدن راهِ حضور این قشر از جامعه باشد که با وجود تمام مشکلات نقشِ موثری دراین عرصه داشته باشند.
بر این اساس نتایج اعلام شده؛ در رشته نقشه‌برداری بهمن مومنی مقدم با ۶۶۱۸ رای، رشته ترافیک کامبیز رضوی با ۷۴۷۹ رای، رشته برق رضا واحدی با ۴۴۲۶ رای،‌ رشته مکانیک رامین کرمی با ۶۲۴۷ رای،‌ رشته معماری الهه رادمهر با ۵۸۹۵ رای،‌ رشته شهرسازی الهام امینی با ۵۹۱۹ رای و رشته عمران مهدی محرمی شام اسبی با ۵۶۷۴ رای بیشترین رای را کسب کرده‌اند.
به این ترتیب الهه رادمهر و الهام امینی فرصتی در اختیار دارند که در رشته تخصصی خود علاوه بر داشتنِ نگاه جامع به مشکلات در حوزه تخصصی خود، زمینه فعالیت هر چه بیشتر برای مهندسانِ خانم در جامعه مهندسان را فراهم کنند.
انتخاباتزنان مهندسیشهرسازیمعمارینظام مهندسی تهران
Comments (0)
Add Comment