بومی سازی ٩٠ درصد از کالاهای ایستگاه‌ های تقویت فشار گاز

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا، مجری طرح تاسیسات تقویت فشار گاز از بومی سازی بیش از ٩٠ درصد کالاهای مورد نیاز در بخش خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز خبر داد.علی اکبر مرآتی اظهار کرد: در بخش خطوط انتقال گاز و ایستگاه‌ های تقویت فشار بیش از ٥٠٠ قلم کالا وجود دارد که با پشتوانه و پیگیری امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران، بیش از ٩٠ درصد از این کالاها در داخل کشور تولید می‌ شود.

وی ادامه داد: هم‌ اکنون بخش عمده‌ ای از لوله، شیرآلات فولادی با قطر بالا، مخازن تحت فشار، اسکلتهای فلزی، مبدلها و کولرهای هوایی در داخل کشور تولید می‌ شود.مرآتی با اشاره به این که طی دو سال آینده بیش از ١٠ تاسیسات تقویت فشار در کشور به بهره‌ برداری می ‌رسد، تاکید کرد: باتوجه به هزینه میلیاردی ساخت این تاسیسات و استفاده از شرکتهای پیمانکار ایرانی، زمینه اشتغال ‌زایی نیروهای داخلی فراهم خواهد شد.

به گفته وی، هم ‌اکنون ٧٢ تاسیسات تقویت فشار با ٣٦ مرکز بهره ‌برداری، ناوگان انتقال گاز کشور را تشکیل می ‌دهند و باتوجه به افزایش ظرفیت تولید گاز در سالهای پیش ‌رو، نیاز به ساخت تاسیسات جدید احساس می‌ شود.

مجری طرح تاسیسات تقویت فشار گاز اعلام کرد: هر تاسیسات تقویت فشار شامل توربوکمپرسور، ژنراتور اضطراری برق، کمپرسورهای هوای ابزار دقیق، اسکرابر، ترانس سیستم تابلوهای کنترل ups و دیگر تجهیزات مورد نیاز می شود.

وی با اشاره به این که برای ساخت هر تاسیسات تقویت فشار با چهار توربوکمپرسور نیاز به ٥١ میلیون یورو سرمایه ارزی و ٤٥ میلیارد تومان سرمایه ریالی است، اظهار کرد: با بومی سازی این تاسیسات از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور جلوگیری می‌ شود.

به گفته مجری طرح تاسیسات تقویت فشار گاز کشور، سال گذشته هفت تاسیسات تقویت فشار گاز وارد مدار شد و در سال ٩٤ نیز شاهد بهره ‌برداری از پنج تاسیسات جدید خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام 

Comments (0)
Add Comment