بومي سازي 90 درصد ادوات ثابت و دوار پالايشگاه هاي گاز

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید از بومی سازی 90 درصد از ادوات ثابت و دوار مورد نیاز پالایشگاه های گاز تا پایان امسال خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  مهدی جمشیدی دانا در حاشیه دومین روز برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی ضمن تأکید به تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی تصریح نمود: در این زمینه تلاش می کنیم با تکیه به توان داخلی بسیاری از اقلام مورد نیازمان را بومی سازی کنیم.

 

وی تصریح کرد: در حالا حاضر در زمینه ادوات ثابت و دوار به 70 درصد خودکفایی رسیده ایم که تا پایان امسال این رقم به 90 درصد افزایش خواهد یافت همچنین در خصوص تامین ادوات ابزار دقیق و لوازم برقی به 60 درصد خودکفایی و در زمینه مواد شیمیایی به 75 درصد خودکفایی تا پایان ا مسال خواهیم رسید.

 

جمشیدی دانا با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف فوق اقدامات مختلفی انجام شده است، افزود: شناسایی ظرفیت شرکت های داخلی و ایجاد بانک اطلاعاتی درخصوص اقلام تولید شده توسط تولیدکنندگان داخلی و طبقه بندی اقلام مورد نیاز از جمله اقدامات انجام شده در راستای دستیابی به خودکفایی است.

 

وی در ادامه به ثبت فعالیت های خودکفایی در بانک اطلاعات و همچنین تشویق سازندگان داخلی اشاره نمود و افزود: در راستای تشویق تولیدکنندگان داخلی اقدام به انعقاد قراردادهای بلند مدت با آنها نمودیم و تولیدکنندگان می توانند با تشکیل کنسرسیوم نیازهای پالایشگاهها را تأمین کنند.

 

جمشیدی دانا همچنین به تهیه شناسنامه فنی برای قطعات اشاره نمود و افزود: در حال حاضر کمیته های خودکفایی را در پالایشگاه ها فعال نمودیم.

 

وی ابراز امیدواری نمود : در سال 92 به جای ساخت قطعات، ساخت تجهیزات را داشته باشیم به طوری که پیمانکاران به جای ساخت تک تک قطعات مجموعه ای از قطعات را بسازند.

 

جمشیدی دانا همچنین به انعقاد قراردادهای جهت تسهیل در روند خودکفایی کالا اشاره کرد و تاکید نمود: سازندگان داخلی بایستی تلاش کنند به جای مهندسی معکوس بتوانند دانش فنی ساخت قطعات را به دست آورند.

 

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment