بومي سازي پكيج ديواري «فوکو گاز» در ايران

شركت تعاوني توليدي  – سرمایشی گرما آوران پارسه، توليدكننده انواع پكيج هاي شوفاژ ديواري خانگي تحت ليسانس شركت ايتاليايي راديانت با تكميل خطوط توليد فعاليت خود را تحت برند «فوكو گاز» آغاز كرد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  *مهندس محمدرضا شاهزاده حمزه رئيس هيئت مديره: هرچند گرما آوران پارسه در بازار ،رقبای بزرگ وصاحب نامی دارد اما در فاز دوم با عرضه محصولی که منطبق با فناوری روز دنیا است ،همه نیازهای مشتری از جمله مصرف کم وایمنی بالا را برآورده می سازد

شركت تعاوني توليدي  – سرمایشی گرما آوران پارسه، توليدكننده انواع پكيج هاي شوفاژ ديواري خانگي تحت ليسانس شركت ايتاليايي راديانت با تكميل خطوط توليد فعاليت خود را تحت برند «فوكو گاز» آغاز كرد.

مهندس محمدرضا شاهزاده حمزه، رئيس هيئت مديره شركت تعاوني توليدي-سرمایشی گرما آوران پارسه در ديدار مهندس يدالله صادقي رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هيات همراه از تاسيسات توليدي اين شركت در شهرك صنعتي پيشوا از 3 سال تلاش مداوم براي راه اندازي اين خط توليد خبر داد.

تاسيسات توليدي-سرمایشی گرما آوران پارسه در زميني به مساحت 2600 متر مربع و فضاي سرپوشيده اي حدود 2 هزار متر مربع قرار گرفته و براي حدود 20 نفر اشتغالزايي داشته است.

آنچنان كه شاهزاده حمزه مي گويد مديران اين شركت تا قبل از ورود به حوزه توليد در زمينه واردات انواع ادوات گرمايشي خانگي فعال بودند كه با توجه به نياز كشور تصميم به ايجاد خط توليد داخلي و مونتاژ محصول در مرحله اول و بومي سازي آن در مراحل بعدي گرفتند.

پكيج توليدي فوكوگاز در واقع بيش از 80 قطعه دارد كه به صورت قطعات منفصله ( CKD ) وارد كشور شده و در تاسيسات مجموعه مونتاژ مي شود. اگرچه تاسيسات «فوكو گاز» از چند ماه قبل آماده بهره برداري بود پس از مرحله پيش توليد و رفع خطاها روند توليد از حدود يك ماه قبل آغاز شده كه كيفيت محصولات از سوي هيات كارشناسان اعزامي شركت راديانت ايتاليا هم مورد تائيد قرار گرفته است.

به گفته شاهزاده حمزه، اگرچه در حال حاضر و به جز كابين تمامي اجزا و قطعات مورد نياز توليد پكيچ از خارج تامين مي شود اما امكان بومي سازي حداقل 60 درصد از قطعات مورد نياز وجود دارد كه اين مساله در دستور كار شركت قرار گرفته است .

با اين حال برخي اجزا و قطعات از جمله منبع انبساط و پمپ – شیر گاز –سنسورهای حرارتی و مبدل الزاما بايد وارد شود چون تنها چند كشور محدود در دنيا تكنولوژي ساخت آن را دارند كه واردات اين اجزا و قطعات را اجتناب‌ناپذير ساخته است.

اختلاف قابل توجه قيمت واردات پكيج آماده و مونتاژ آن در داخل يكي از دلايلي است كه تجار را به مونتاژ پكيج ترغيب مي كند اما تقريبا هيچ يك از توليدكنندگان داخلي به همكاري با برندهاي معتبر از جمله توليدكنندگان اروپايي كه در دنيا صاحب نام هستند رغبت نشان نداده اند چون سود نهايي را محدود مي كند.

با اين حال شاهزاده حمزه تاكيد دارد با همکاری شركت معتبر رادیانت ايتاليا براي تامين قطعات و تضمين كيفيت محصولات، محصول نهايي كه به دست مشتري مي رسد از بالاترين كيفيت، فناوري و ايمني برخوردار خواهد بود.

تاسيسات توليدي شركت با سرمايه مشخص به ميزان 4 ميليارد تومان در فاز اول راه اندازي شده اما براي ادامه كار عدم پرداخت تسهيلات دولتي دست مديران را براي خريد و تامين قطعات براي طرح توسعه خالي كرده است.

گرما آوران پارسه براي حل اين مشكل درخواستي براي برخورداري از سرمايه در گردش تقديم بانك توسعه تعاون كرده بود كه بعد از دوندگي زياد، نتيجه اي از آن به دست نيامده و از همين رو براي تامين سرمايه در گردش در تنگناي شديد قرار داشته و انتظار دارد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به آنها كمك كند.

شاهزاده حمزه تاكيد مي كند هرچند گرما آوران پارسه در بازار، رقباي بزرگ و صاحب نامي دارد اما فاز دوم با عرضه محصولي كه منطبق با فناوري روز دنيا است، قيمت رقابتي دارد و همه نيازهاي مشتري از جمله مصرف كم و ايمني بالا را برآورده  مي سازد و مشكلي از  بابت رقابت در بازار ندارد.

مهندس صادقي در پايان اين ديدار با اشاره به مصوب شدن تسهيلات 3 ميليارد توماني براي اين واحد كه تنها 900 ميليون تومان آن پرداخت شده دستورات لازم براي رسيدگي به اين مساله و تسريع در پرداخت مابقي تسهيلات را  بر طبق مقررات صادر كرد.

 

 

پایان پیام/.

 

 

نظارت، بتن، گاز، همایش، نمایشگاه، کنفرانس، آب، فاضلاب
Comments (0)
Add Comment