بهره‌گیری از مشارکت مردمی بهترین گزینه در تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب است

مدیرعامل آبفای شهری استان اردبیل گفت: بهره‌گیری از مشارکت مردمی و بخش خصوصی بهترین گزینه در تکمیل طرح‌های آبرسانی در سطح استان است که هم‌اکنون در حال اجرا است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،   عبدالحسین حسن‌زاده عصر امروز در نشست مدیران، معاونان و کارشناسان آب و فاضلاب شهری استان اردبیل اظهار داشت: ما با تکیه بر منابع اعتباری ملی و استانی نمی‌توانیم حجم گسترده‌ای از طرح‌های نیمه‌تمام و مطالعه شده را به مرحله اجرا برسانیم که در این باب بهتر است از توانمندی‌های بخش خصوصی و مشارکت آنها استفاده کنیم تا در واگذاری نیز از این ظرفیت بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: به راحتی می‌توان پروژه‌های آب و فاضلاب را با کمک بخش خصوصی اجرایی کرده و منابع و درآمدهای حاصل از این راه را چندین سال از بابت اجرا و تکمیل پروژه‌ها به خود آنها واگذار کرد.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در این زمینه امسال اولویت‌بندی و واگذاری طرح‌ها در دستورکار شرکت آب و فاضلاب شهری استان قرار گرفته که در همین راستا و در گام اول تلاش می‌کنیم تا بخش دیگری از خدمات خودمان را به دفاتر پیشخوان واگذار کنیم.

این مسئول، آبفای شهری را از دستگاه‌های موفق در واگذاری امور و ارائه خدمات به شهروندان از طریق دفاتر پیشخوان اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر با توجه به سرعت تحولات، مشتری ما ارائه خدمات سریع و قابل اعتماد را می‌خواهد که در این زمینه می‌توان از طریق واگذاری امور به دفاتر پیشخوان اقدامات لازم را انجام داد.

وی اضافه کرد:‌ تا دو ماه آینده همه فعالیت‌های خدماتی شرکت آب و فاضلاب استان به صورت کامل به دفاتر پیشخوان واگذار می‌شود تا از این طریق بتوان هم در وقت و هم منابع و انرژی صرفه‌جویی لازم را انجام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل آبفای شهری اردبیل، استفاده از تولیدات داخلی با اولویت قرار دادن کیفیت در اجرای پروژه‌ها را زمینه‌ساز رشد و گسترش ظرفیت‌های ملی اعلام کرد.

حسن‌زاده بیان کرد: مدیران ما باید هم در بحث خرید تولیدات داخلی و هم بهره‌گیری از آنها به جای اجناس وارداتی همت کنند تا زمینه لازم برای بهره‌برداری و اجرای پروژه‌های عمرانی فراهم آید.

وی یادآور شد: در سال مزین به حماسه اقتصادی ضرورت دارد، این اقدامات با سرعت بیشتر انجام شود، چراکه به نظر می‌رسد ما در واگذاری‌ها می‌توانیم با کارکرد مناسب‌تر و انجام درست وظایف شایسته و مطلوب‌تر اقدام لازم را انجام دهیم.

حسن‌زاده همچنین در بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌های‌ آب و فاضلاب شهری در اردبیل گفت: با پیشرفت 80 درصد مخزن هوایی شهر آبی‌بیگلو در نمین در حال اجرا است که تا هفته دولت بهره‌برداری از این مخزن انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه 90 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل آن پیش‌بینی شده است، افزود: علاوه بر این، پروژه حفر چاه شهر کورائیم نیز با پیشرفت مناسبی در حال اجرا است که 50 میلیون تومان برای تکمیل آن اعتبار نیاز است.

حسن‌زاده با اشاره به بدهی 170 میلیون تومانی از بابت تکمیل تصفیه‌خانه اصلاندوز و ضرورت پرداخت آن ابراز داشت: این پروژه هرچند در دهه فجر افتتاح شد، اما بدهی ما به پیمانکار هنوز باقی است که امیدواریم با وعده مسئولان در این زمینه اقدام لازم صورت بگیرد.

پایان پیام/.

 

 

Comments (0)
Add Comment