بهترین تعمیرکار مکانیک جهان یک کرمانی شد

سطح مسابقات بسیار بالا بود به طوری که من می بایست در رابطه با اتومبیلی مسابقه می دادم که هیچگونه آشنایی با آن نداشتم و آن اتومبیل فقط در کشور آلمان تولید می شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مسابقات ملی مهارت که یکی از مهم ترین مسابقات فنی و حرفه ای است، هر سال در کشور برگزار می شود و نفرات برگزیده شهرستانی به استان و بعد از آن کشوری ، که نفرات اول  در هر رشته نیز بعد از گذراندن یک دوره اردوی آمادگی با یکدیگر به مسابقه می پردازند و در نهایت نفرات اول هر بخش به مسابقات جهانی اعزام می شوند.

 

اهداف IVTO از برگزاری مسابقات بین المللی مهارت جوانان:

 

ـ تبادل تجربیات و نظرات نظامهای آموزش فنی و حرفه ای از طریق سمینار، اجلاس و مسابقات به منظور ارتقای مهارت جوانان و نیروی کار.

 

ـ اشاعه اطلاعات در زمینه استانداردهای ملی مهارت

 

ـ تشویق جوانان برای آموزش های متناسب با شغل

 

ـ ایجاد تسهیلات در ارتباطات و دیدارها میان مسئولین و کارشناسان سازمان های آموزش فنی و حرفه ای در سراسر دنیا

 

ـ ترغیب در امر تبادل اطلاعات و تجارب میان جوانان متخصص در سراسر دنیا

 

از این به بعد قصد داریم به منظور خدمت و اطلاع رسانی اشخاصی که برای کشور و استانمان افتخارآفرینی می کنند یادی نماییم و با آنان صحبتی داشته باشیم تا مشوقی باشد برای دیگر نخبگان تا آنها نیز یکی از مدال آوران ، کارآفرینا ن و افتخارآفرینان آینده باشند به امید آن روز .

 

بهترین مکانیک

 

به همین خاطر گفتگوی صمیمانه ای با یکی از این افتخارآفرینان انجام داده ایم که توجه شما را به آن جلب می نمایم.

 

لطفا ضمن معرفی خلاصه ای از بیوگرافی خودتان را بیان فرمائید؟

 

ـ اینجانب امین ایرانمنش متولد استان کرمان در سنه ی ۱۳۷۱هستم. در حال حاضر دانشجوی کارشناسی مکانیک گرایش مهندسی حرارت و سیالات هستم. تحصیل اینجانب در مقطع کاردانی،با کسب رتبه اول معدل در رشته ی مکانیک خودرو از دانشگاه چمران کرمان می باشد، و همچنین مقطع نظری را در رشته ی مکانیک خودرو در هنرستان سپری کردم.

 

بفرمائید چند سال در رشته مکانیک خودرو فعالیت دارید؟

 

ـ در حقیقت به مدت ده سال در زمینه ی خودرو فعالیت دارم، که به صورت حرفه ای حدود چهار سال فعالیت تخصصی انجام می دهم.

 

آیااین رشته را از روی علاقه انتخاب کردید؟

 

شدت علاقه ی من در زمینه خودرو، به اندازه ای زیاد است که این رشته با گوشت و پوست و خون من عجین شده است، و مانند آهنربا من را جذب خود می کند.

 

مشوق شما در این رشته چه کسانی دخیل بودند؟

 

ـ به دلیل علاقه و استعداد بالای من در این زمینه، در سال سوم هنرستان از سوی معلمین هنرستان و خانواده عزیزم بیشتر تشویق شدم.

 

علت شرکت شما در این مسابقات چه بود؟

 

ـ همانطور که قبلا متذکر شدم به علت علاقه خاصی که به این رشته داشتم و درعمل نیز این را نشان دادم به همین علت معلمین دلسوزم مرا راهنمایی نموده و با تشویق آنان و معرفی به یکی از مربیان فنی و حرفه ای توانستم در مسابقات ملی مهارت شرکت کنم.

 

موفقیتتان در این مسابقات چگونه بود؟

 

ـ با تلاش و پشتکار فراوان توانستم با پشت سر گذاشتن آزمون های تئوری و عملی متعدد، برای شرکت در مسابقات کشوری اعزام شوم، و به حول و قوه ی الهی موفق به کسب مدال نقره(۱۳۸۹) شده، و همچنین با رقابت کردن با مدال آوران سال های قبل، موفق به کسب امتیاز لازم برای شرکت در مسابقات دوسالانه جهانی لندن (۲۰۱۱) شدم، و متاسفانه به دلایل نامعلومی به لندن اعزام نشدم، اما ناامید نشده و تلاش و فعالیت خود را ادامه داده و در سال ۱۳۹۰ موفق به کسب مدال طلای کشوری و کسب امتیاز لازم برای شرکت در مسابقات جهانی لایپزیک آلمان(۲۰۱۳)  شدم.

 

چگونگی شرکت در مسابقات را توضیح دهید؟

 

 ـ  با توجه به کمبود امکانات از لحاظ ابزارآلات، تجهیزات و خصوصاً نبود اتومبیل مورد نیاز برای تمرین و آماده شدن برای مسابقات جهانی، از هیچ تلاشی دریغ ننموده و همه ی نیرو و وقت خود را به صورت ۱۲ ساعته بکارگرفتم، به صورتی که تفریح و استراحت را کنار گذاشتم.

 

از طریق پژوهش و اینترنت و استفاده از امکانات سازمان فنی و حرفه ای حداکثر استفاده را از زمان خود کردم و سعی کردم با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کنم و با دست پر به کشور و علی الخصوص شهرم برگردم.

 

سطح مسابقات را در کشور آلمان چگونه ارزیابی کردید؟

 

ـ البته باید گفت سطح مسابقات بسیار بالا بود به طوری که من می بایست در رابطه با اتومبیلی مسابقه می دادم که هیچگونه آشنایی با آن نداشتم و آن اتومبیل فقط در کشور آلمان تولید می شد با این همه در تیر ماه سال جاری  به مسابقات جهانی آلمان(۲۰۱۳)  اعزام شدم.

 

چگونه موفق به کسب رتبه جهانی شدید؟

 

ـ همان طور که قبلا گفتم با وجود این که، برای اولین بار با اتومبیل های مسابقه مواجه شدم، روحیه ی خود را نباختم و با تمام نیرو و توانم تا آخرین روز مسابقه آیتم ها را انجام داده و برای اولین بار در رشته ی فناوری اتومبیل موفق به کسب مدال افتخار برای کشور و استان عزیزم شدم.

 

در آخر اگر صحبتی دارید بفرمائید؟

 

از صمیم قلب مدالم را با بوسه بر دستان مادر مهربانم، که دریای بی کران فداکاری و عشق است وهمواره مشوق وگرمابخش وجودم است، تقدیم می کنم.

 

بر حسب وظیفه و به رسم ادب و احترام از استادان عزیزم، آقایان مهندس خورسندی، مهندس پیلتنو آقای ادهمی و همه ی کسانی که برای پیشرفت فرزندان این مرز و بوم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند، کمال تشکر و قدر دانی را دارم.

 

در آخر یک گلایه از استاندار اسبق دارم که ایشان حتی حاضر نشد که من را به حضور فراخواند و موجب دلگرمیم شود . گرچه ممکن است این امر یک خودخواهی باشد ولی می تواند یک دلگرمی و تشویق  نه تنها برای من بلکه برای دیگر جوانان نخبه شهرمان باشد.

 

از نمایندگان مجلس و استاندار استان کرمان که همیشه گفته اند که تمامی مردم باید با مشارکت خود در آبادانی این شهر تلاش کنند می خواهم بگویم که اگر به من و امثال من توجه ویژه شود حتما این امر محقق خواهد شد. انشاءالله

 

منبع: کرمان1400

پایان پیام/.

 

 

چیلر،تراکمی، جذبی،نیروگاه، نظام ، گاز، مخزن، نفت،
Comments (0)
Add Comment