بشتابید منوریل قم را می فروشند

 

استاندار قم خبر داد.

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  در طول تاریخ ایران مخصوصا بعد از مشروطه تا امروز هیچ زمانی ارتباط دولت و مراجع به این صورت نبوده و در ایام تبلیغی هم شاهد همکاری خوب روحانیون با دولت بودیم به گونه‌ای که مبلغان از مروجان دولت بودند.

استاندار قم با بیان اینکه دولت با کمبود بودجه مواجه است، اظهار داشت: به استانداران دستور داده شد پروژه‌هایی که کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت دارند به بخش خصوصی فروخته شود.به عنوان مثال می‌توانیم مونوریل و مترو قم را در معرض فروش قرار دهیم و اگر کسی توان خرید داشته باشد واگذار کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی منش در اولین جلسه مطبوعاتی خود در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد اینکه آیا در انتخاب مدیران تحت فشار است یا خیر؟ و اینکه مجریان و دست‌اندرکاران کاندیدای پیروز انتخابات باید نقش بیشتری در مدیریت‌ها ایفا کنند اظهار کرد: این مسئله بستگی دارد بنده چقدر قدرتمند عمل کنم و بعد آرام آرام این مسائل تحت الشعاع قرار بگیرد. وی گفت: در ابتدای کار، خیلی‌ها برای خودشان فکرهایی می‌کنند ولی باید آرام آرام وارد کار شویم و مشکلات را برطرف کنیم.

 

حجت الاسلام صالحی منش تاکید کرده که وزیر کشور در روز معارفه وی گفته است استاندار در انتخاب مدیران، وامدار کسی نیست و این حق استاندار است که هر فردی را انتخاب کند. وی اضافه کرد: معاون اول رئیس جمهور هم در سفر اخیری که به قم داشت تاکید کرده استاندار در انتخاب مدیران موظف به اجرای دستور هیچ کسی نیست و در انتخاب نیرو هر طوری که می‌تواند عمل کند.

 

استاندار قم اظهار کرد: به صراحت اعلام می‌کنم تصمیم گیرنده نهایی در انتخاب مدیران خودم هستم و تحت تاثیر هیچ فرد و گروهی جز راهنمای‌های رئیس جمهور و وزیر کشور قرار نخواهم گرفت. صالحی منش در عین حال تاکید کرده که همه گروه‌ها و افراد می‌توانند نیروهایی که از نظرشان کارآمد هستند به استاندار معرفی کنند ولی استاندار به هیچ وجه اعمال فشار را نخواهد پذیرفت.

 

استاندار قم در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری با مضمون سئوال قبلی که به دغدغه دست اندرکاران انتخابات در مورد پست‌های مدیریتی اشاره کرده بود اظهار کرد: امروز دولتی سر کار آمده که بخشی از اصلاح طلبی است. دولت اعتدال، تدبیر و امید این اعلام را دارد که از اصلاحات است و این مسئله بایستی در اهداف دولت باشد و در انتصابات هم باید لحاظ شود. وی گفت: مطمئن باشید انتصابات جدید به گونه‌ای خواهد بود که دغدغه خیلی‌ها برطرف می‌شود.

 

فروش طرح‌های نیمه کاره به بخش خصوصی

صالحی منش در مورد طرح‌های عمرانی نیمه کاره گفت: دولت با کمبود بودجه مواجه است. در حال حاضر بودجه‌های عمرانی را کاهش داده‌اند و به استانداران دستور داده شد پروژه‌هایی که کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت دارند به بخش خصوصی فروخته شود. وی با ذکر مثالی اظهار کرد: به عنوان مثال می‌توانیم مونوریل و مترو قم را در معرض فروش قرار دهیم و اگر کسی توان خرید داشته باشد واگذار کنیم.

 

استاندار قم با بیان اینکه منابع مالی پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت در سال‌های آینده تامین می‌شود گفت: قرار است اعتبارات طرح‌هایی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت دارند در سال آینده تخصیص یابد.

 

توجه به معماری اسلامی

صالحی منش در پاسخ به سئوال دیگری در مورد کم توجهی به معماری اسلامی اظهار کرد: در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در مورد نماد اسلامی و نشان دادن چهره شهر قم به عنوان یک شهر اسلامی و تاریخی بحث شد و شهرداری آنچه که در شورای فرهنگ عمومی مصوب می شود را انجام می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: بنا شد در بلوار پیامبر اعظم این مسئله صد در صد رعایت شود، یعنی تمامی واگذاری‌ها و مصوبات شورای اسلامی شهر و شهرداری در این طرح بر اساس توجه به معماری اسلامی باشد.

 پایان پیام/.

 

 

 

چیلر،تراکمی، جذبی،نیروگاه، نظام ، گاز، مخزن، نفت،
Comments (0)
Add Comment