بزرگ ترین مزرعه بادی شناور جهان

به گزارش تاسیسات نیوز، بزرگ ترین تاسیسات بادی ساحلی شناور جهان پس از اعطای گواهی تایید دولت اسکاتلند در ساحل پیترهد نصب خواهد شد.


هدف استات اویل، ساخت یک پارک پایلوت متشکل از 5 توربین شناور 6 مگاواتی است که تقریبا در 25 کیلومتری ساحل پیترهد قرار داشته و سالانه ظرفیت تولید 135 گیگاوات ساعت برق را دارد. پیش بینی می شود تاسیسات Hywind اسکاتلند برق 19900 خانه را تامین کند.

 

برخلاف توربین های مرسوم، توربین های Hywind به یک سیستم مهار و لنگرگاهی سه نقطه ای متصل می شود.
توربین ها توسط یک ردیف کابل داخلی متصل می شوند و یک کابل اکسپورت برق را از پارک پایلوت به سال پیترهد منتقل می کند.

 

کاربن تراست معتقد است اجزای بادی شناور پتانسیل کاهش هزینه تولید تا زیر 100 یورو در هر مگاوات ساعت در تاسیسات تجاری را دارند و واحدهایی مثل Hywind حتی با هزینه های کمتر مثل 85-95 یورو در مگاوات ساعت قابل اجراهستند.

 

جان سوئینی ، نخست وزیر ، می گوید: «Hywind از نظر تولید برق و نوآوری تکنولوژی یک پروژه بسیار مهیج است و اینکه استات اویل اسکاتلند را بر بزرگ ترین مزرعه بادی شناور جهان انتخاب کرده، یک پیمان واقعی برای کارشناسان بخش انرژی ما و نیروهای کار ماهر به شمار می آید.

توانایی مطابقت با زیرساختارهای موجود و قابلیت های زنجیره تولید از صنعت نفت و گاز ساحلی شرایط ایده الی برای قراردادن اسکاتلند به عنوان یک پیشگام جهانی در فناوری باد شناور فراهم کرده است. »

 

ایرن رامل هوف ، نایب رئیس استات اویل برای راه حل های انرژی جدید ،گفت:


توربین های بادی شناور یک منبع انرژی تجدیدپذیر جدید و بسیار مهم به شمار می آند. هدف استات اویل از ساخت این پارک پایلوت، نشان دادن یک راه حل بادی شناور تجاری برای افزایش بیشتر پتانسیل بازار جهانی است.


ما مفتخریم این پروژه منحصر به فرد را در اسکاتلند در منطقه ای که شرایط بادی مناسبی دارد و یک زنجیره تولید قوی در نفت و گاز و سیاست های دولتی پشتیبان دارا می باشد اجرا کنیم.






انتهای خبر

تاسیساتسیستممزرعهپارک
Comments (0)
Add Comment