بزرگ ترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صنعت ساختمان

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از ۸ تا ۱۱ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. ۱۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه صنعت ساختمان حضور خواهند داشت.
به گزارش تاسیسات نیوز، علی مطیع جهانی، معاون اتاق تعاون در ابتدای این نشست گفت: بیشترین گردش مالی در حوزه صنعت ساختمان انجام می شود و از این حیث توجه ویژه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این مبحث به فرآیند تولید و رونق یافتن آن کمک شایانی می کند.
او ادامه داد: حوزه صنعت ساختمان و مسکن در امر اشتغال نیز می تواند نقش مهمی ایفا کند. در حوزه نمایشگاه نیز باید ذکر کنم که بیست و چهارمین دوره نمایشگاه را در راه داریم. اتاق تعاون ۱۹ دوره اخیر را برگزار کرده و هدف نهایی ما ارتقای سطح کیفی نمایشگاه است. در این نمایشگاه حدود ۶۷۰ شرکت کننده داخلی و خارجی حضور به عمل می آورند.
مطیع جهانی افزود: در حوزه ابزارآلات، تاسیسات و سیستم های گرمایشی و سرمایشی، صنعتی سازی و کاشی و سرامیک اتفاقات خوبی در راه است که در رویداد پیش رو به آن پرداخته می شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت های خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، چین و سنگاپور را در این رویداد خواهیم داشت. به دلیل تحریم های بین المللی، در دوره های گذشته حضور پاویون های مختلف به مشکل خورد و از تعداد آن کاسته شد. در این دوره فضای خوبی شکل گرفته و شرایط مناسبی برای حضور سایر کشورهای مرجع در حوزه صنعت ساختمان در این رویداد فراهم شده است.
مطیع جهانی در این نشست با بیان اینکه نمایشگاه‌ ها به منزله ویترین اقتصادی و تسهیل ‌گر بی ‌بدیل در عرصه کسب ‌و کارها عمل می‌کنند، گفت: این رویدادها نه تنها فرصتی ارزشمند برای معرفی محصولات و خدمات جدید به بازارهای داخلی و خارجی فراهم می ‌آورند، بلکه بستر مناسبی برای ایجاد ارتباطات تجاری پایدار و گسترش شبکه‌ های کسب ‌و کار نیز محسوب می ‌شوند.
وی افزود‌: هرچند نمایشگاه‌ ها در حوزه‌ های مختلفی برگزار می ‌شوند، اما برخی رویدادها به دلیل تأثیرگذاری مستقیم بر جنبه‌ های مختلف زندگی و اقتصاد کشور، از اهمیت بیشتری برخوردارند. نمایشگاه صنعت ساختمان به عنوان یکی از این رویدادهای کلیدی، نقشی محوری در توسعه و رونق بخش ساختمان ایفا می‌کند. صنعت ساختمان دارای جایگاه مهم در کشور و موتور محرک برای سایر صنایع محسوب می شود. از این رو نمایشگاه صنعت ساختمان به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای نمایشگاهی در کشور همه ساله برگزار می شود.
جزییات برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان
عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران در بخش دیگری از صحبت های خود به جزییات برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان تهران پرداخت و گفت: اتاق تعاون ایران تا کنون نوزده دوره از این رویداد نمایشگاهی را برگزار کرده است. هدف ما در این سال ها همواره ارتقا سطح کیفی و کمی این رویداد نمایشگاهی بوده است. علیرغم تمام چالش هایی که در مسیر برگزاری این نمایشگاه قرار داشت؛ اهمیت این رویداد موجب شد که امسال هم این رویداد را به مثابه دوره های گذشته برگزار کنیم.
مطیع جهانی همچنین گفت: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۱۰۰ هزار مترمربع  میزبان ۶۷۰ شرکت کننده داخلی و خارجی خواهد بود. تمامی گروه های کالایی مرتبط با حوزه صنعت ساختمان از جمله ابزارآلات، تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی، پوشش های سقف و دیوار، تاسیسات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات و لوازم ایمنی کار، حمام، سونا و آشپزخانه، شیرآلات، درب و پنجره، درب های اتوماتیک، رنگ، چسب و رزین، آسانسور، صنعتی سازی و فناوری های نوین، کاشی و سرامیک، مصالح پایه و… در این رویداد حضور خواهند داشت.
وی همچنین تاکید کرد: در این دوره از برگزاری نمایشگاه شاهد حضور انجمن های تخصصی و پاویون های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، نشریات و رسانه های تخصصی هستیم.

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعتنمایشگاه بین المللی تهران
Comments (0)
Add Comment