عدم هماهنگی، بزرگ‌ترین مشکل صنف تاسیسات مکانیکی است

صنف تاسیسات مکانیکی هم مانند بسیاری از صنوف دیگر، از مشکلات مبرا نیست و با چالش‌هایی روبرو است و خواهد بود. اما اخیراً اتفاق خوبی رخ داد و آن تشکیل کمیته مشورتی صنف تاسیسات مکانیکی بود که یکی از اهداف آن برطرف کردن مشکلات این حوزه و صنف است. اما این کمیته تا چه اندازه می‌تواند موثر واقع شود؟ و آیا راهکارهای دیگری هم برای کاهش چالش‌های موجود در صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان وجود دارد؟ برای دریافت پاسخ این سوال، گفتگویی با مهندس طالبی، رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان اصفهان انجام داده‌ایم که در ادامه خواهید خواند:
طالبی عدم هماهنگی لازم بین دست‌اندرکاران این صنف شامل مهندسان مشاور، کارفرمایان دولتی و خصوصی، سازمان نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی، تولیدکنندگان و مجریان ذی‌صلاح را از بزرگ‌ترین مشکلات صنف تاسیسات مکانیکی عنوان کرد و گفت: اغلب دفاتر فنی و مهندسان مشاور اشتباهات فاحشی در طراحی تأسیسات مکانیکی ساختمان دارند که بایستی تحول اساسی در این زمینه ایجاد شود.
رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان اصفهان در ادامه گفت: یکی از اهداف کمیته مشورتی صنف تأسیسات مکانیکی تشکیل جلسه‌ای با نمایندگان بخش‌های نامبرده فوق است تا پیشنهادات خود را به اطلاع آن‌ها برسانیم و راهکارهای اساسی جهت ساختمان‌سازی پایدار (Sustainable Building) به دست آوریم.
او با بیان اینکه توسعه پایدار از مفاهیم مدرن و کلی‌نگر در دنیای امروز است و تعهدی است همگانی و جهان شمول تصریح کرد: از تلفیق این مفهوم با صنعت ساختمان، مفاهیم فنی جدیدی چون ساختمان با انرژی صفر، ساختمان سبز، ساختمان هوشمند، ساختمان با عملکرد بالا و ….. ایجاد شده که هرکدام سعی در حل و فصل مشکلات صنعت ساختمان دارند.
تاسیسات ساختمانتاسیسات مکانیکیتاسیسات مکانیکی ساختمانمهندس طالبی
Comments (0)
Add Comment