برگزاری همایش گرامیداشت روز مهندس

همایش گرامیداشت روز مهندس برگزار می شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، سعید خان احمد لو با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی ساختمان قم 4 هزار نفر عضو دارد، گفت: امسال نیز آزمونی برای عضو گیری برگزار کردیم که 2 هزار و 600 نفر در آن شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت خداوند متعال در 8 سال اخیر نظام مهندسی و ساختمان قم پیشرفت خوبی در حوزه های مختلف داشته و امروز در زمینه ژئو تکنیک و آزمایش خاک اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مقررات ملی ساختمان حداقل ایمنی را در نظر گرفته است

خان احمد لو بیان داشت: با توجه به توان اقتصادی مردم، مقررات ملی ساختمان به شکلی مقرر شده که حداقل ایمنی و آسایش برای مردم فراهم شود، قطعا هرچه اهتمام به رعایت قوانین ملی ساختمان بیشتر شود ایمنی افزایش می یابد.

ساختمان یک سرمایه ملی است

وی با بیان این که ساختمان یک سرمایه ملی است، تصریح کرد: کسی که ساختمان می سازد لزوما خودش از آن استفاده نمی کند، ممکن است یک ساختمان طی چند سال علاوه بر واگذاری به افراد مختلف کاربری های مختلفی هم پیدا کند، بنا براین ساختمان یک سرمایه ملی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم تاکید کرد: سختی ها و ضوابطی که در رابطه با ساخت و ساز اصولی وجود دارد قطعا به نفع مردم و ایجاد ایمنی و آسایش است.

 طرح جامع الکترونیک نظام مهندسی ساختمان اجرا می شود

خان احمد لو با اشاره به طرح جامع الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان، ابراز داشت: از سال های گذشته تا کنون اقدامات خوبی در این زمینه شکل گرفته تا ارتباط مردم با این سازمان به صورت الکترونیکی باشد.

وی افزود: الکترونیکی شدن ارتباط مردم با سازمان نظام مهندسی با در زمینه گازکشی ساختمان انجام شده است، این طرح در همه ابعاد علاوه بر تسریع امور، این امکان را فراهم می کند که مالک بتواند مهندس طراح خود بدون محدودیت انتخاب کند.

خان احمد لو با بیان این که پیشرفت نظام مهندسی ساختمان را مدیون همکاران دلسوز و شورای انتظامی رسیدگی به تخلفات مهندسان هستیم، تصریح کرد: در سه سال گذشته 180 مورد پرونده داشتیم که به شورای انتظامی رسیدگی به تخلفات ارجاع داده شده که تعداد آن در مقایسه با کل پروانه های صادر شده عدد کوچکی است.

وی یادآور شد: 55 مورد از پرونده هایی که به شورای انتظامی رفته محکوم و مباقی تبرئه شده اند، بیشترین محکومیت هم درجه 5 بوده که جزای آن از 3 تا 5 سال محرومیت می باشد.

استان قم در زمینه صدور شناسنامه فنی و ملکی پیشتاز است

خان احمد لو با اشاره به صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، اظهار داشت: صدور این شناسنامه از سال 87 در استان قم آغاز شده و این استان همواره در این زمینه پیشتاز بوده است، امسال نیز در همایش شناسنامه فنی و ملکی به عنوان استان پیشتاز مورد تقدیر قرار گرفت.

تنها 25 درصد هزینه شناسنامه فنی و ملکی دریافت می شود

وی بیان داشت: هزینه ای که برای صدور شناسنامه فنی و ملکی دریافت می کنیم 25 درصد هزینه واقعی آن است و 75 درصد آن در حال حاضر دریافت نمی شود.

 

خان احمد لو همچنین خاطرنشان کرد: در بحث نظارت نیز فراز و نشیب هایی را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم در سال جدید با سال های گذشته متفاوت عمل کنیم تا مشکلات این بخش به حداقل ممکن برسد.

 

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به این که خدمات مهندسی بعد از واریز وجه ارائه می شود، گفت: از زمانی که مهندس پول خود را دریافت می کند تا پایان ساخت و ساز در خدمت مالک قرار دارد، گاهی ممکن است ساخت ساز چند سال طول بکشد و علت دریافت وجه قبل از ارائه خدمات نیز همین موضوع است.

همایش گرامیداشت روز مهندس برگزار می شود

 

وی در پایان با اشاره به برگزاری همایش گرامیداشت روز مهندس با موضوع ایمنی در صنعت ساختمان افزود: این همایش 8 اسفند همزمان با روز مهندس در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار می شود.

پایان پیام/.

 

 

 

نظام مهندسی،مهندس، مکانیک، آموزشگاه، کتاب، تاسیسات،ساختمان، کاشانه، کارگران، طرح،
Comments (0)
Add Comment