برگزاری نشست فعالان زنجیره ساختمان با اعضای اتاق تهران

نشست هم اندیشی و هماهنگی اتاق بازرگانی تهران و فعالان زنجیره ساختمان چهارشنبه، ۲۸ شهریورماه برگزار می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، صبح روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه نشست هم اندیشی و هماهنگی اعضای اتاق بازرگانی تهران و فعالان زنجیره ارزش احداث و ساختمان در محل خانه تشکل ها برگزار می شود.
در این نشست که اعضای هئیت مدیره، مدیران عامل شرکت های عضو تشکل و مدیران ارشد اتاق تهران حضور دارند محورهایی همچون چشم انداز، اهداف، شاخص ها و ساز و کارهای همکاری اتاق بازرگانی تهران و فعالان زنجیره ساختمان مورد بررسی و تبیین قرار می گیرد.
رامین گوران؛ دبیر انجمن انبوه‌سازان در تشریح اهداف و برنامه های این نشست به خبرنگار رسانه ساختمان صما گفت: این نشست با هدف ایجاد هم‌افزایی و تقویت تعامل میان بخش خصوصی و دولت برگزار می‌شود. در شرایط فعلی، با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی، دولت چاره‌ای جز بهره برداری  از ظرفیت‌های بخش خصوصی ندارد. این نشست فرصتی است تا با هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی، از توانایی‌های بخش خصوصی در توسعه صنعت ساختمان و پروژه‌های بزرگ‌تر استفاده شود.
وی با تأکید بر اهمیت زنجیره تامین در صنعت ساختمان افزود: یکی از نخستین اقداماتی که در این نشست دنبال خواهیم کرد، نزدیک کردن اجزای زنجیره تأمین اعم از مشاورین تا تامین‌کنندگان کالا و خدمات است. این همکاری‌ها می‌تواند به هم‌افزایی و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر برای انجام پروژه‌های بزرگ‌تر منجر شود.
استقبال بخش خصوصی از فرصت‌های جدید
دبیر انجمن انبوه‌سازان درباره میزان استقبال بخش خصوصی از این نشست بیان کرد: امروز حاکمیت با توجه به مشکلات تامین مالی، به بخش خصوصی روی آورده است. این موضوع یک فرصت مناسب برای بخش خصوصی است که بتواند در پروژه‌های کلان کشور نقش پررنگ‌تری ایفا کند. ما در نشست‌های مختلف با مسئولین از جمله رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، این موضوع را مطرح کرده‌ایم که بخش خصوصی آماده است تا با ارائه ظرفیت‌های خود در کنار دولت بایستد.
وی یادآورد شد: این نشست به صورت داخلی است و پس از انجام بررسی های لازم به منظور طرح بهتر چالش ها، جلساتی نیز با نمایندگان مجلس، به‌ویژه اعضای کمیسیون عمران و دولت خواهیم داشت.
نیازمند اجماع هستیم
گوران به پراکندگی ظرفیت‌های بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات فعلی ما، پراکنده بودن ظرفیت‌های بخش خصوصی است. این نشست‌ها و تعاملات می‌تواند به هماهنگی بیشتر و ایجاد بسترهایی برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها منجر شود.
وی تصریح کرد: اگر این هم‌افزایی به درستی صورت بگیرد، نه تنها پروژه‌های بزرگ‌تر با کیفیت بهتر انجام خواهند شد، بلکه در نهایت به کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت اجرای پروژه‌ها نیز کمک خواهد کرد.
به گزارش صما نشست هم اندیشی و هماهنگی اتاق بازرگانی تهران و فعالان زنجیره ساختمان، صبح روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳ از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۰:۳۰ در سالن امین الضرب خانه تشکل ها به آدرس خیابان بهشتی، خیابان قائم مقام، کوچه میرزاحسینی، پلاک ۱۸ برگزار می شود.
هم اندیشی اتاق بازرگانی تهران و فعالان صنعت ساختمان
Comments (0)
Add Comment