برگزاری دومین آزمون انتخاب کارشناسان رسمی استاندارد

تعداد ۱۹۰۸ متقاضی کارشناس رسمی استاندارد در ۵‌ استان تهران، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به صورت همزمان  به رقابت پرداختند.

به گزارش تاسیسات نیوز، اسلام‌پناه در جریان بازدید از محل برگزاری آزمون کارشناسان رسمی استاندارد در محل دانشگاه علامه طباطبایی تهران اظهار داشت: براساس ماده ۲۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این سازمان می‌تواند برای انجام وظایف خود، اشخاص حقیقی، حقوقی و تشکل‌های تخصصی ذی‌صلاح را به‌عنوان کارشناس رسمی استاندارد انتخاب و از خبرگی وتوانایی آن‌ها استفاده کند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: کارشناسان رسمی استاندارد با رعایت امانتداری و وثاقت برای رفع بسیاری از مسائل مربوط به ایمنی و استاندارد ورود می‌کنند و کلیه گواهی‌نامه‌های صادره توسط کارشناسان رسمی در رابطه با تطبیق ویژگی کالاها و خدمات با استانداردهای مربوطه برابر ماده ۲۷ قانون مذکور مورد قبول وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مراجع قضائی تعیین شده است.
دکتر اسلام‌پناه دومین مرحله از برگزاری این آزمون را پس از ۱۲سال وقفه در کمتر از یکسال نقطه عطف و امیدی در اجرای قوانین و مقررات نظام استاندارد و تأیید‌صلاحیت دانست، و تصریح کرد: اجرای آزمون برای جذب کارشناسان رسمی استاندارد تا تکمیل ظرفیت لازم و رفع نیاز فنی و تخصصی با کمال عدالت و انصاف ادامه دارد.
این آزمون رأس ساعت ۸:۰۰ صبح امروز(جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳) در ۵ استان به صورت همزمان با شرکت ۱۹۰۸ نفر داوطلب  در ۴ زمینه فعالیت؛ استانداردسازی- تأیید‌صلاحیت  اندازه‌شناسی و ارزیابی انطباق برگزار شد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و همراهانشان، از حوزه برگزاری آزمون استان تهران با مجموع تعداد ۹۸۵ نفر متقاضی، واقع در دانشگاه علامه طباطبایی بازدید داشتند.

آزمون انتخاب کارشناسان رسمی استانداردکارشناس رسمی استاندارد
Comments (0)
Add Comment