برگزاری دوره های آموزشی ویژه مهندسین جدیدالورود به حرفه مهندسی

به گزارش تاسیسات نیوز، نظام مهندسی ساختمان استان فارس از برگزاری دوره های آموزشی کاربردی – مهارتی ویژه مهندسین جدیدالورود به حرفه مهندسی خبر داد.
معاون آموزش ، توسعه و  پژوهش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس  به اهمیت آموزش و ترویج دانش مهندسی ساختمان  برای تحقق اهداف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اشاره کرد و گفت : یکی از مهمترین خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان در سالهای گذشته تلاش درراستای ارتقاء دانش فنی اعضا از طریق برگزاری دورههای مختلف آموزشی بوده است.
دکتر جعفر زارع با اشاره به گذشت بیست سال از ابلاغ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اظهار کرد : تعداد فارغالتحصیلان رشتههای فنی مهندسی طی یک دهه گذشته جهش چشمگیری داشته و این در حالی است که تعداد پروژههای ساختمانی فعال در طی سال های مذکور ، تناسبی با آمار فارغالتحصیلان این رشته ها ندارد و امکان کسب تجربیات عملی لازم برای بیست درصد آنها را هم به زحمت فراهم میکند.
وی با تاکید بر اهمیت آموزش و ترویج دانش مهندسی  و برگزاری  دوره های مهارتی برای  فارغ التحصیلان رشته های مهندسی خاطر نشان کرد : واحد آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس با همکاری اساتید مجرب ، برگزاری دورههای مرتبط با آموزش مهندسان جدیدالورود به حرفه مهندسی را از اولویت های کاری خود قرار داده است .
 معاون آموزش ، توسعه و  پژوهش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس   با اشاره به اینکه برگزاری چنین دورههایی نیاز به برنامهریزی و نهادسازی است، عنوان کرد : روشهای آموزشی این دورهها  به صورت کلی با  آموزش های  دانشگاهی و دورههای ارتقای پایه مهندسی متفاوت خواهد بود.و در این راستا واحد آموزش برای تعیین سرفصلها و محتوهای آموزشی این دورههای علمی و کاربردی ، اقدام کرده است.
دکتر زارع از  برگزاری موفقیتآمیز دوره آموزشی کاربردی – مهارتی ویژه مهندسان جدیدالورود به حرفه مهندسی در رشته تاسیسات برقی و مکانیک خبر داد و گفت : در حال حاضر دوره های مذکور ویژه مهندسان جدیدالورود به حرفه مهندسی در رشته عمران طبق جدول پیوست در حال اجرا و برگزاری است.
وی در پایان  از تمامی اعضای هیات مدیره و  افراد و سازمان هایی که در پیشبرد این برنامه ارزشمند نقش داشته اند سپاسگزاری کرد.
حرفه مهندسی و دوره های آموزشیدوره های آموزشی مهندسین جدیدالورود
Comments (0)
Add Comment