برنامه های هفته بزرگداشت مقام مهندس

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس برگزاری هفته بزرگداشت مقام مهندس در خصوص برنامه­های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام مهندس توضیحاتی را ارائه کرد.

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مهندس الهه رادمهر در نشست خبری 24 بهمن گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در چارچوب وظایف محوله و طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در جهت ارتقای کیفیت خدمات رفاهی و با اعتقاد به اینکه توسعه کشور به دست مهندسان انجام می‌­­شود، تصمیم گرفته روز مهندس (5 اسفند) را به عنوان هفته گرامیداشت مقام مهندس برگزار کند.

 

 

 

 

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: در این هفته که از یکشنبه اول تا ششم اسفند ادامه دارد، هر روز به یک موضوع اختصاص دارد و برای هر روز برنامه‌های متنوعی برنامه­‌ریزی شده است.

 

 

 

وی در ادامه درخصوص برنامه هفته گرامیداشت مقام مهندس اظهار کرد: روز اول (یکشنبه ،اول اسفند) به نام روز «مهندس، فرهنگ و هنر» نام‌گذاری شده است. در این روز نمایشگاهی از آثار مهندسان عضو سازمان در سه بخش علمی (آثار مهندسان که در داخل یا خارج از کشور موفق به اخذ رتبه شده‌­اند)، بخش هنری (شامل آثار خطاطی، نقاشی، مجسمه‌­سازی و عکس هنری در سطح عادی و حرفه‌­ای ) و در بخش فرهنگی (شامل آثار مکتوب در حوزه شعر و ادبیات و کتب فنی- تخصصی) به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

 

 

 

مهندس رادمهر با بیان اینکه در این مراسم، اعضای هنرمند سازمان در حوزه موسیقی پاپ و سنتی برنامه اجرا خواهند کرد، گفت: در این روز مقامات وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی کشور ، اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران و همچنین هنرمندانی از جمله مهندس تهمینه میلانی عضو سازمان و کارگردان برجسته کشور حضور دارند.

 

 

 

 

رئیس برگزاری هفته بزرگداشت مقام مهندس درخصوص مراسم روز دوم (دوشنبه، 2 اسفند) نیز اظهار کرد: در این روز که به نام «مهندس و تجربه­‌های حرفه‌­ای» نام‌گذاری شده مهندسان عضو سازمان از پروژه­‌های بزرگ ساختمانی از جمله اطلس‌­مال، هتل فرشته، پلازا، الهیه، باغ کتاب، مجتمع اداری-مسکونی چیتگر، نمایشگاه شهر آفتاب و مجموعه اراضی عباس­‌آباد به همراه مسئولان ساخت و ساز بازدید خواهند کرد.

 

 

 

 

وی افزود: این تور تخصصی یک روزه از 9 صبح دوشنبه از مقابل درب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران آغاز می­‌شود و تا 15 عصر ادامه دارد و همراه با ناهار و پذیرایی است.

 

 

 

 

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درخصوص روز سوم (سه‌­شنبه، 3 اسفند) نیز بیان کرد: با توجه به اعتقاد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به همکاری و همراهی با تشکل‌­ها، روز سوم به نام «مهندسی و تشکل­‌ها» اختصاص یافته است.

 

 

 

 

وی افزود: در این روز در چهار حوزه شرق، غرب، جنوب و شهر تهران همایش­‌های جداگانه­‌ای برگزار خواهد شد. در حوزه غرب (شهریار)1200 نفر از مهندسان عضو سازمان، در حوزه شرق (پردیس) 700 مهندس و در حوزه جنوب (اسلامشهر) نیز 700 مهندس در مراسم جشن مهندس حضور خواهند داشت.

 

 

 

 

مهندس رادمهر ادامه داد:در این روز در شهر تهران یک همایش برای کارشناسان رسمی سازمان توسط انجمن­­ کارشناسان رسمی موضوع ماده 27 قانون برگزار خواهد شد. همچنین در این روز همایش سازندگان شهر تهران با حمایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار می­‌شود.

 

 

 

 

رئیس برگزاری هفته بزرگداشت مقام مهندس، روز چهارم (چهارشنبه، 4 اسفند) را روز «جشن مهندس» اعلام کرد و در خصوص برنامه­‌های این روز گفت: در این روز با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و وزارت راه و شهرسازی برنامه­‌هایی در قالب یک پکیج هنری و تقدیر از مهندسان پیشکسوت هفت رشته (عمران، معماری، برق، مکانیک، ترافیک، شهرسازی و نقشه­برداری) برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

گفتنی است در این روز از خانواده دو آتش‌­نشان شهید شده در حادثه پلاسکو که مهندس نیز بودند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

 

 

 

وی در خصوص برنامه های دیگر روز چهارم نیز گفت: در این روز ما سه رونمایی نیز خواهیم داشت که شامل رونمایی از سایت پویا و داینامیک سازمان، رونمایی از مرکز تماس هوشمند و رونمایی از کتاب اخلاق مهندسی می‌شود. در این مراسم نیز با حضور مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان کشور و هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران و هیئت مدیره­‌های ادواری حضور خواهند داشت.

 

 

 

 

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در خصوص روز پنجم هفته گرامیداشت مقام مهندس (پنجشنبه، 5 اسفند) که به نام «مهندس، ورزش و طبیعت» نام­‌گذاری شده، اظهار کرد: از آنجا که مهندسان عضو سازمان در زمینه های مختلف ورزشی موفق به کسب رتبه شده‌­اند از جمله قهرمان شطرنج کشور و فوتسال استان تهران ما یک روز را به موضوع ورزش و طبیعت اختصاص داده‌­ایم.

 

 

 

 

وی افزود: در روز پنجم در دریاچه خلیج فارس مراسم پیاده‌­روی همراه با برنامه­‌های هنری، تفریحی، نمایشی، مسابقه و… از ساعت 9 صبح تا 14 برگزار خواهد شد.در این روز مهندسان می‌­توانند به همراه سه عضو خانواده خود در مراسم شرکت کنند.

 

 

 

 

مهندس رادمهر روز ششم (جمعه، 6 اسفند) را روز «نظام مهندسی و آموزش» اعلام کرد و در خصوص برنامه­‌های این روز گفت: با توجه به اعتقاد سازمان نظام مهندسی به آموزش­‌های غیراجباری تصمیم گرفتیم در روز ششم با همکاری شهرداری تهران، مهندسان عضو سازمان به صورت رایگان در کلاس‌­های متنوعی که در نقاط مختلف شهر تهران برگزار می‌­شود شرکت کنند و بیش از 1200 مهندس در این روز به صورت رایگان آموزش خواهند دید.

 

 

 

 

گفتنی است دروسی که مهندسان می­‌توانند به صورت رایگان بهره‌­مندشوند عبارت­اند از­؛ آشنایی با مبانی گزارش نویسی برای مهندسان ناظر، آشنایی با مبانی ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا، آشنایی با اصول کارآفرینی مهندسی، الزامات عمومی ساختمان، مبحث 4 مقررات ملی، آشنایی با مبانی گودبرداری، آشنایی با مسئولیت­‌های حقوقی و مهندسی، آشنایی با بیمه مهندسی، آشنایی با شرح وظایف مجریان ساختمان، اصول و فنون کارآفرینی، درس ­آموخته‌­های کارشناسی از حادثه ساختمان پلاسکو، سمینار هوشمندسازی و بهینه­‌سازی مصرف انرژی، کارگاه آموزشی خانه هوشمند، کارگاه آموزش اصول اجرایی برق و ساختمان، معماری پایدار، محیط زیست و مدیریت جامع انرژی ساختمان، آشنایی با سیستم‌­های هوشمند تاسیسات مکانیکی و… همچنین ظرفیت هر کلاس برای مهندسان 100 نفر می‌­باشد.

 

 

 

 

مهندس رادمهر در ادامه در خصوص خدمات جانبی هفته گرامیداشت مقام مهندس نیز گفت: مهندسان عضو سازمان و خانواده­ آن‌ها می‌­توانند دراین هفته از استخر و سونا­های شهید کشوری، گل نرگس، پاسداران، رسالت، مجموعه ورزشی والفجر و استخر نخل زرین به صورت رایگان استفاده کنند. همچنین دراین هفته بازدیدهای رایگان از موزه‌­ها شامل موزه­ ملی جمهوری اسلامی ایران، موزه فرش، موزه علوم و فناوری و خانه موزه شهید مدرس برای اعضای سازمان در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

رئیس برگزاری هفته بزرگداشت مقام مهندس تاکید کرد:با توجه به هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اتحادیه رستوران‌داران،چند رستوران در نظر گرفته شده که اعضای سازمان می‌­توانند همراه خانواده­ خود با تخفیف ویژه از آن‌ها استفاده کنند. از دیگر خدمات سازمان در این هفته بازدیدهای گردشگری مهندسان عضو سازمان از مکان­‌هایی چون باغ­‌موزه، باغ پردیس، برج میلاد، پل طبیعت است. همچنین اعضا می­‌توانند ناهار را به صورت رایگان در برج میلاد صرف کنند.

 

 

 

 

وی در خصوص مراسم اختتامیه نیز گفت: این مراسم با حضور شهرداران مناطق شهر و استان تهران، مقامات وزارت راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان کشور و هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، روسای دفاتر نمایندگی و معاونین سازمان جهت ارتباط بیشتر دستگاه‌­های مختلف و آشنایی با مسائل مختلف برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

وی در پایان سخنانش از اداره کل معماری و ساختمان و سازمان گردشگری شهرداری تهران و کلیه شرکت­‌های ساختمانی و دستگاه­‌ها و نهادهای دولتی که دراین مراسم همراه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خواهند بود، تشکر کرد.

 

 

 

 

در ادامه نشست خبری، دبیر اجرایی هفته بزرگداشت مقام مهندس اظهار کرد: در دوره هفتم هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اقدامات خوبی در زمینه بهبود عملکرد سازمان در چهار محور انجام شده است که شامل اصلاحات ساختاری و فرآیندی، حفظ و افزایش خدمات مهندسی اعضا، ارتقای سطح کیفی خدمات مهندسی اعضا، توانمندسازی و دفاع از حقوق حرفه­‌ای و اجتماعی اعضا می‌­شود.

 

 

 

دکتر بهنام عابدی افزود: در خصوص بند چهار، یکی از اقدامات، برنامه‌­­ریزی و ارتقای خدمات رفاهی برای اعضاست. اولین قدم در این مسیر برگزاری مراسم هفته گرامیداشت مقام مهندس است. استراتژی تغییر روز مهندس به هفته مهندس، حضور تعداد بیشتری از مهندسان در این مراسم است زیرا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیش از 120 هزار عضو دارد که طبیعتا خدمت‌­رسانی به بیشتر اعضا در یک روز امکان­‌پذیر نیست.

 

 

 

عضو هیئت‌­مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکید کرد: این برنامه قطعا در سال­‌های آینده گسترده­‌تر و منسجم‌­تر خواهد شد.

 

 

 

 

رئیس شورای اطلاع­‌رسانی مراسم نیز در ادامه نشست گفت: هیئت مدیره سازمان همواره حفظ تعادل و توازن برای استفاده از خدمات رفاهی و آموزشی برای اعضا و شان و جایگاه مهندسان را مدنظر دارد از این رو به جای آنکه در روز مهندس تعداد معدودی از مهندسان از این خدمات استفاده کنند، از سال جاری این روز، یک هفته در نظر گرفته شده تا مهندسان بیشتری در مراسم­‌های مختلف شرکت کنند.







انتهای خبر

تاسیساتمهندسنظام مهندسیگرامیداشت
Comments (0)
Add Comment