برق گران میشود یا نه؟!

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، فلاحتیان، معاون وزیر نیرو اعلام کرد که در حال حاضر خبری از افزایش قیمت قبوض برق وجود ندارد. 

هوشنگ فلاحتیان با اشاره به تمهیدات وزارت نیرو برای انرژی‌های تجدید پذیر، اظهار کرد:وزارت نیرو در نظر دارد در طول برنامه ششم توسعه سالانه 1000 مگاوات نیروگاه تجدید پذیر را راه‌اندازی و وارد شبکه سراسری برق کشور کند.

وی ادامه داد: به عبارتی وزارت نیرو در نظر دارد در طول پنج سال آینده 5000 هزار مگاوات نیروگاه بادی با ظرفیت توربین‌های 2.5 مگاوات و حتی به بالا را در کشور ایجاد کند و برنامه‌هایی را برای آن در نظر گرفته است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه در حال حاضر کشور توانسته است به گروه کشور‌های دارای تکنولوژی ساخت داخل توربین و نیروگاه‌های 2.5 مگاوات بپیوندد، گفت: خوشبختانه نه تنها می‌توانیم نیاز داخل کشور را تامین کنیم بلکه می‌توانیم تولید کننده و صادرکننده این تجیزات به کشور‌های پیرامون و سراسر دنیا باشیم.

فلاحتیان در خصوص وضعیت صنعت برق در دوران تحریم و تمهیدات در نظر گرفته شده برای دوران پسا تحریم،اظهار کرد:اگر فعالیت همکاران برقی در وزارت نیرو،توانیر و گروه مپنا نبود قطعا در طول سال‌های تحریم این صنعت با چالش‌هایی مواجه می شد .

وی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای گذر از دوران تحریم،گفت: با تلاش هایی که صورت گرفت توانستیم برق کشور را تامین کنیم و قطعا از این به بعد نیز سطح خودکفایی کشور روز به روز افزایش می‌یابد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه برای دوران پسا تحریم نیز برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شده است،اظهار کرد: بر اساس این تمهیدات هرگونه مذاکره و یا سرمایه گذاری خارجی منوط به انتقال فناوری به داخل کشور است.

فلاحتیان با بیان اینکه هدف ما ساخت تجهیزاتی است که در داخل توان آن را داریم، گفت: قصد داریم با تشویق سرمایه‌گذاران داخلی از تجهیزات داخلی خودکفایی و توانایی کشور را ارتقا دهیم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

افزایشبرقتاسیساتتعرفهقبوضنیرو
Comments (0)
Add Comment