بررسی های جدید و مهم سازمان نظام مهندسی فارس

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی سختمان فارس بر طبق مصوبه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز، همچنین در راستای بررسی ساختمان های فاقد مجری و مسائل پیرامون آن جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت رئیسه سازمان مهندس نامورچی، مهندس دادخواه، مهندس زنگنه و مهندس خواجه پور، معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز مهندس صفایی، مدیر کنترل و نظارت شهرداری مهندس نجیمی، جناب مهندس شاکرنیا نماینده اداره کل راه و شهرسازی و مهندس سالاری نماینده شورای شهر در تاریخ 14/08/96 برگزار گردید.



در این جلسه پیرامون مباحث بیمه تضمین کیفیت ساختمان، شناسنامه فنی و ملکی، مشکلات و معضلات مجریان و ساختمان های فاقد مجری بحث و بررسی صورت گرفت و با حسن نظر و تعامل اعضای حاضر در جلسه نتایج مثبتی حاصل گشت. اهم مصوبات این جلسه به شرح زیر است :

 

1- در صورتی‌که ساختمانی دارای مجری بدون ارائه شناسنامه فنی و ملکی گواهی کیفیت بنا صادر شده باشد، توسط معاونت نقشه سازی و معماری (اداره کل کنترل و نظارت ساختمان) مدیریت شده و اقدام قانونی گردد.

 

2- اداره کل کنترل و نظارت ساختمان طی مکاتبه‌ای به شهرداری‌های مناطق الزام ارائه شناسنامه فنی و ملکی در خصوص ساختمان‌های دارای مجری را در زمان پایان کار تأکید نماید و اداره کل کنترل و نظارت ساختمان پس از اخذ شناسنامه فنی و ملکی ساختمان گواهی کیفیت بنا صادر نماید.

 

3- سازمان نظام مهندسی ساختمان حق‌الزحمه قانونی خود را از قبیل پنج در هزار شناسنامه فنی و ملکی ساختمان‌های مشمول مجری دریافت نموده و در خصوص ساختمان‌های با موافقت اصولی قبل از سال 96 در زمان پایان کار نسبت به انجام تکالیف قانونی خود در زمینه صدور شناسنامه فنی و ملکی عمل نماید.

 

4- در ساختمان‌هایی که قرارداد اجرا با مجری ذی صلاح منعقد می‌باشد مطابق بند 7-1-15 مبحث دوم مقررات ملی ساختمان مهندس مجری ملزم به ارائه بیمه نامه تضمین کیفیت ساختمان می‌باشد.

 

5- در خصوص ساختمان‌هایی که به هر دلیل قرارداد اجرا در هر مرحله از عملیات اجرایی به اتمام رسیده و یا فسخ شده باشد و تمدید قرارداد اجرا انجام نشده باشد مسئولیت اخذ بیمه تضمین کیفیت ساخت و ارائه آن به بهره برداران نهایی به عهده مالک می باشد و در زمان صدور پایان کار موظف به ارائه بیمه نامه تضمین کیفیت به شهرداری می باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استانبررسیتاسیساتجلسهنظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment