برداشت انرژی از حرکت طناب ها + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، یک تیم تحقیقاتی بین المللی به سرپرستی دانشمندان دانشگاه تگزاس در دالاس و دانشگاه هانیانگ کره جنوبی به تازگی طناب های تکنولوژی بالای ابداع کرده اند که وقتی کشیده یا تابیده می شوند برق تولید می کنند.





طناب های توییسترون کاربردهای زیادی مثل برداشت انرژی از حرکت امواج اقیانوس یا نوسانات دمایی دارند. این رشته ها وقتی در لباس استفاده شوند به عنوان یک مونیتور برق دار تنفس عمل می کنند.

 

 

 

این رشته ها از ناتیوب های کربن ساخته می شوند که استوانه های توخالی کربنی هستند که قطر آنها 10000 بار کوچک تر از یک تار موی انسان است.

 

 

برای تولید برق، رشته ها باید با یک ماده رسانا یا الکترولیت پوشیده شوند؛ این الکترولین می تواند ترکیبی از آب و نمک خوراکی باشد.

 

 

 

اساساً این رشته ها ابرخازن هستند. در یک خازن معمولی، شما از انرژی مثلاً از باتری استفاده می کنید تا شارژ خازن را اضافه کنید. اما در این نمونه، وقتی شما رشته ناتیوب کربنی را وارد یک حمام الکترولیت می کنید، رشته ها با خود الکترولیت بار می شوند. هیچ ولتاژ یا باتری خارجی لازم نیست.

 

 

 

وقتی این نخ پیچیده یا کشیده می شود، حجم رشته نانوتیوب کربنی کاهش می یابد و بارهای الکتریکی روی رشته را به هم نزدیک تر می کنند و انرژی آنها را افزایش می دهند. این کار ولتاژ مرتبط با بار ذخیره شده در رشته را افزایش داده و برداشت برق را امکان پذیر می کند.

 

 

 

کشیدن نخ های تویسترون 30 بار در یک ثانیه 250 وات به ازای هر کیلوگرم برق پیک تولید کرد. اگرچه طی دهه های اخیر برداشت کننده های بی شماری ارزیابی شده اند، هیچ ماده دیگری تا این اندازه خروجی برق یا انرژی به ازای هر چرخه تولید نمی کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیباتریبرقتاسیسات
Comments (0)
Add Comment