برخی بدون داشتن دیپلم مدرک مهندسی گرفته اند

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه ایران،وضعیت نظام مهندسی به دلیل فعالیت های غیر مجاز برخی موسسات آموزشی نیاز به بازبینی دارد.

رئيس سازمان نظام مهندسي در نامه اي به وزير علوم، تحقيقات و فناوري اعلام کرد که در برخي موسسات آموزشي حتي بدون داشتن ديپلم کامل متوسطه مدرک مهندسي صادر مي شود و اين موضوع براي نظام مهندسي کشور نگران کننده است.
اکبر ترکان از وزير علوم خواست يک هيات کارشناسي مشترک تشکيل شود و راهکارهاي مناسب براي جلوگيري از خسارت هاي ناشي از اين امر در نظر گرفته شود. اين نامه ترکان نشان مي دهد که آموزش عالي ايران نيز در دولت هاي نهم و دهم همچون اقتصاد ش ضربه سنگيني خورده است. در حقيقت پس از افشاي فساد پرونده هاي بورسيه غيرقانوني، جعلي بودن مدارک دکترا و خريد و فروش اين مدرک در دوره قبل، فساد مالي در صندوق رفاه دانشجويان و پرونده هايي باز در دانشگاه آزاد و محاکم قضايي با رقم هزارو ۴٠٠ ميليارد تومان حالاخبر از مهندساني مي رسد که مدرک ديپلم هم ندارند. رئيس سازمان نظام مهندسي از وزير علوم پرسيد که مي خواهيم با 33 هزار مهندس ثبت نام شده در سازمان چه کنيم در حالي که با نيمي از اين جمعيت حوزه مهندسي ساختمان کشور اداره مي شود. اين موضوع در حالي در خبرگزاري ها منتشر شده است که چندي پيش نيز پنج نماينده مجلس از يک تخلف علمي ديگر پرده برداشتند. اين بار اين پنج نماينده از آنهايي مي گويند که در دولت هاي نهم و دهم ديپلم جعلي از مراکز آموزش از راه دور گرفته اند، که تا مقطع ليسانس و فوق ليسانس و دکترا هم جلو رفته اند. ديپلمه هاي جعلي گويا رقم شان بسيار بالاتر از بورسيه هاي غيرقانوني بود. ديپلمه هاي جعلي تنها در يکي از شهرستان هاي استان تهران بالاي هزار نفر بوده اند و آن گونه که ابراهيم نکو، نماينده رباط کريم مي گويد در محاکم قضايي هم پرونده دارند.

 

پایان خبر/

دیپلممهندسینظام مهندسیوزارت علوم تحقیقات و فناوری.اکبر ترکان
Comments (0)
Add Comment