برخورداری حدود 600 روستا از اینترنت پرسرعت

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان ضریب نفوذ اینترنت در استان را پایین دانست و گفت: ۳۴۵۰۰ پورت اینترنت در همدان آماده واگذاری است.





قاسم نظری‌پویا افزود: شرکت مخابرات استان دو میلیون مشترک دارد که خدمات بسیار متنوعی به آنها ارائه می‏دهد.وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‏های بسیار مهم توسعه هر جامعه توسعه شاخص‏های مخابراتی است، افزود: 751 هزار شماره تلفن نصب شده در استان وجود دارد که از این تعداد 607 هزار تلفن مشغول به‌کار بوده و 144 هزار تلفن ثابت ظرفیت آزاد در استان آماده واگذاری است.





نظری پویا با بیان اینکه میانگین ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان همدان 53/ 33 درصد است، اعلام کرد: ظرفیت بالای تلفن آزاد در استان وجود دارد ولی چون بخشی از جمعیت را روستاییان تشکیل می‏دهند، ضریب نفوذ پایین است.





وی با بیان اینکه میانگین ضریب نفوذ تلفن ثابت شهر همدان 5/ 42 درصد است که از میانگین استانی بالاتر است، تصریح کرد: 3799 دستگاه تلفن همگانی در استان جانمایی شده تا شهروندان از آن استفاده کنند.مدیرعامل شرکت مخابرات همدان با بیان اینکه استان دارای 1083 روستا است، اظهار کرد: سال 87 تمام روستاهای استان دارای تلفن خانگی شدند که از این نظر همدان دارای رتبه نخست است.






وی با اعلام اینکه 111 هزار و 800 پورت دیتا و ADSL در استان نصب شده است، گفت: از این تعداد 77 هزار و 300 پورت به مشترکان واگذار شده و 34 هزار و 500 پورت با ظرفیت آزاد برای واگذاری وجود دارد.مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با اعلام اینکه مصرف پیک پهنای باند در استان 2/ 3 گیگابایت بر ثانیه است، اظهار کرد: میانگین مصرف در کشور به ازای هر کاربر 8 گیگابایت در ثانیه بوده که این رقم در استان همدان 7/ 8 گیگابایت در ثانیه است.






نظری پویا اعلام کرد: مدتی است به دنبال این هستیم تا موانعی را که سبب نارضایتی مشترکان اینترنت پرسرعت می‏شود برطرف کنیم که مشترکان دارای مشکل قطعی بالای اینترنت شناسایی شده و کارشناسان شرکت مخابرات با آنها تماس می‏گیرند تا برای بررسی و رفع مشکل اینترنت به منزل مشترک مراجعه کنند.





وی اظهار امیدواری کرد: یک تا دو ماه آینده تغییر محسوسی در این زمینه ایجاد شود و بتوانیم رضایت مشتریان را جلب کنیم.مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان ضریب نفوذ اینترنت در استان را پایین دانست و گفت: اگر بخواهیم مدعی باشیم به دنبال تحقق دولت الکترونیک هستیم باید به سمت استفاده از اینترنت برویم و برای این نیاز است تا از سرویس‏های اینترنتی استفاده کنیم.





وی با اعلام اینکه 50 درصد ظرفیت ایجاد شده اینترنت پرسرعت در روستاها استفاده نمی‏شود، اعلام کرد: 596 روستای استان از اینترنت پرسرعت برخوردار است که از این تعداد 285روستا از محل اعتبارات داخلی و بقیه از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده‏اند. باقیمانده روستاها از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال دارای اینترنت پرسرعت می‏شوند.

 

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

اینترنتتاسیساتتلفن
Comments (0)
Add Comment