برج خلیفه بزرگترین باتری جهان می شود

طراح بلندترین ساختمان جهان اکنون تصمیم دارد آسمانخراشی با قابلیت ذخیره انرژی بسازد.
به گزارش تاسیسات نیوز، به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت اسکیدمور، اویینگ و مریل( SOM ) که برج خلیفه را طراحی کرده بود اکنون قصد دارد آسمانخراش ها را با کمک گرانش زمین به باتری تبدیل کند. در حساب کاربری ایکس این شرکت آمده است: اگر یک ساختمان به باتری تبدیل شود، چه اتفاقی می افتد؟ ما با شرکتEnergy Vault شریک شده ایم تا سیستم ذخیره انرژی گرانشی آن را ارتقا دهیم. این سیستم شامل بلوک های سنگینی است که در ارتفاع بالا ذخیره شده اند و هنگام رها شدن انرژی تولید می کنند که به برق تبدیل می شود.
هدف این شراکت طراحی ساختمان حافظ محیط زیست است که باز پرداخت سریع کربن را برای نخستین بار ممکن می کند.
تحت این شراکت استراتژیک SOM تنها معمار و مهندس سازه سیستم ذخیره انرژی گرانش شرکت خواهد بود که GESS نام دارد. این قرارداد شامل استفاده از فناوری در ساختمان های مرتفع در مناطق شهری و ساختارهای دیگر در محیط های طبیعی، تسریع بازپرداخت کربن و کاهش مصرف انرژی است.
این شرکت براساس فناوری گفته شده نمونه های اولیه ای طراحی کرده که بلوک های عظیم را با استفاده از موتورهای الکتریکی بلند می کنند. این فرایند انرژی ایجاد می کند که هنگام پایین آمدن بلوک می توان آن را به برق تبدیل کرد.
طرح اولیه به طور گسترده در واحدهای هیدروالکتریک دارای پمپ به کار می رود. شرکت Energy Vault نخستین پروژه بزرگ خود را در ماه جاری میلادی در نزدیکی شانگهای تکمیل کرد که یک سیستم ذخیره انرژی جداگانه است و می تواند حداکثر ۲۵مگاوات برق را به مدت ۴ ساعت ذخیره کند. شرکت های دیگر مشغول آزمایش انواع جدیدی از سیستم های ذخیره انرژی گرانش هستند. به عنوان مثال شرکتی قصد دارد از چاه های نفت و معادن خالی و رها شده برای این منظور استفاده کند.
SOM براساس این طرح اولیه ۴ سیستم ذخیره انرژی ابداع کرده که در ۳ مورد آنها از بلوک های سنگین یا آب استفاده می شود. ۲ طرح در تپه ها یکپارچه می شوند و طرح سوم یک برج بلند و سیلندری شکل است که برای محیط های شهری طراحی شده و احتمالا فضاهای مسکونی، خرده فروشی و دفاتر اداری را در خود جای می دهد.
پروژه شانگهای Energy Vault حدود ۱۵۰متر ارتفاع دارد اما باتری های آسمانخراشیSOM احتمالا بلندتر باشند و ارتفاعشان به ۳۰۰ متر برسد.
باتریبرج خلیفهتبدیل برج خلیفه به باتری
Comments (0)
Add Comment