برآورد اولیه از خسارت سیل در گلستان

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، صادقعلی مقدم، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان،  در خصوص خسارت بارندگی رگباری توام با توفان و آذرخش در گلستان گفت: سیلاب پنجشنبه شب و روز جمعه علاوه بر خسارت در بخش های مختلف شهری و روستایی سبب مرگ سه نفر در روستای آق لر شهرستان مراوه تپه به دلیل سیلاب و یک نفر در روستای قزلجه شهرستان آزادشهر بر اثر اصابت صاعقه شد.






وی اضافه کرد: جاری شدن سیلاب در مجموع به 250 واحد مسکونی در استان گلستان خسارات جزیی و کلی وارد کرد که تیم های امدادی مشغول امداد رسانی و گروه های بررسی در حال ارزیابی میزان دقیق خسارت هستند.

 

 

 

 

مقدم ادامه داد: در بخش راه های مواصلاتی خساراتی به جاده های گلستان به خصوص در شرق استان وارد شده است بطوریکه کارشناسان اداره راه و شهرسازی میزان خسارت را فقط در شهرستان مرزی مراوه تپه افزون بر هشت میلیارد ریال اعلام کرده اند.

 

 

 

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان اظهار کرد: همچنین تامین آب شرب سه روستا در شهرستان رامیان با مشکل مواجه شده است و تیم های اداره آبفای روستایی از روز گذشته تاکنون در تلاش برای رفع این مشکل هستند.

 

 

 

 

وی در خصوص اقدامات امدادرسانی نیز گفت: در بخش راه ها با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و با کمک راهداران، نیروهای امدادی و پلیس راه از بسته شدن مسیرهای مختلف جلوگیری کردند هر چند با اختلال تردد مواجه شدیم.

 

 

 

 

مقدم در مورد خسارت به منازل مسکونی نیز افزود که با تمهیدات شهرداری ها و قرارداد با شرکت های بیمه ای خسارت به واحدهای مسکونی پرداخت می شود.

 

 

 

 

وی ابراز داشت: همچنین خسارت زیادی به شبکه برق استان گلستان وارد شد هرچند با تلاش ماموران دستگاه ذیربط مشکل قطعی شبکه و خاموشی برطرف شده است.

 

 

 

 

وی با یادآوری پیش بینی هواشناسی در خصوص شرایط جوی 24 ساعت آینده استان گلستان نیز گفت: از اوایل امشب شرایط جوی تحت تاثیر جریانات ناپایدار بارشی قرار خواهد گرفت اما این بارش ها مشکلی در پی نخواهد داشت هرچند آمادگی لازم باید وجود داشته باشد.

 

 

 

 

روز جمعه در برخی نقاط استان گلستان افزون بر 100 میلی متر باران در کمتر از چند ساعت بارید.

 

 

 

 

میزان بارندگی ها در نقاط مختلف استان گلستان چشمگیر بود و برای مقایسه حجم آن می توان به میانگین بارندگی سالیانه 250 میلی متر در کشور اشاره کرد.

 

 

 

 

گلستان با حدود 1.9 میلیون نفر جمعیت در سطح 14 شهرستان به سبب موقعیت اقلیمی خاص و اختلاف ارتفاع در مناطق مختلف آن از جمله سیل خیزترین استانهای کشور است.







انتهای خبر

بحرانتاسیساتسیلمدیریت
Comments (0)
Add Comment