با سقوط شاخص های بورسی و نرخ های ارزی سرمایه ها به سوی طلا بازگشتند

سقوط ارزش ین پس از تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای تزریق عظیم نقدینگی و حفظ نرخ پایین بهره در کنار انتشار آمارهای مایوس کننده اقتصادی از آمریکا و اروپا باعث افزایش تقاضا برای طلا شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  پس از آنکه نرخ طلا با احتمال کاهش تزریق 85 میلیارد دلار از سوی فدرال رزرو تا 1555 دلار در هر اونس عقب نشینی کرد، ‌روز جمعه انتشار خبر عقب ماندن ایجاد شغل از پیش بینی ها در آمریکا در کنار ادامه انتشار امواج منفی ناشی از بحران مالی قبرس و تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای تزریق میلیاردها دلار به بازار و در نتیجه کاهش ارزش ین به همراه کاهش ارزش یورو به دلیل کاهش نرخ خرده فروشی در اتحادیه اروپا باعث شدند تا بازارهای بورسی به جز بازار نیکی ژاپن بارشد منفی روبرو شده و ضمن کاهش تقاضا برای نفت خام سرمایه ها به سوی بازار طلا هدایت شوند .

جونی توز تحلیلگر یو بی اس لندن در باره قیمت طلا اعلام کرده است: علی رغم رشد اقتصاد جهانی از جمله رشد قیمت خانه و شاخص خرید صنعتی در ایالات متحده، حفظ نرخ بهره پایین و تزریق عظیم پول به بازار توسط امریکا ،‌ژاپن و انگلستان ،‌تقاضا برای طلا به عنوان ابزاری حمایتی را همچنان ایجاب می کند .

طلا درروز  پنجشنبه 15 فروردین 92‌ به پایین ترین موقعیت قیمتی خود در 10 ماه گذشته رسید و در برابر 1555 دلار معامله شد، ‌وضعیتی که در اواسط روز جمعه تغییر کرد .

تحلیلگران گلدمن ساسکس پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در سال 2013 در اطراف 1600 دلارنوسان خواهد داشت در حالی که کومرزبانک پیش بینی کرده است که در سال جاری میلادی کاهش نرخ بهره واقعی و نقدینگی جهانی باعث افزایش تقاضا برای طلا خواهد شد این بانک نرخ 1780 دلار در هر اونس را برای طلا پیش بینی کرده است .

روز جمعه در بازار نیویورک طلای نقدی با 1.21 درصد رشد مثبت در موقعیت 1573.53 قرار گرفت و طلای آتی نیز در این بازار برای تحویل در ژوئن 1570.20 دلار قیمت گرفت .در بازار لندن نیز هر اونس طلا 1572.80 دلار در هراونس معامله شد .

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment