بالاخره هزینه برق چقدر است؟

  همواره ماشین لباسشویی، ظرف‌شویی، جاروبرقی و اتو از پرطرفدارترین لوازم خانگی در منازل هستند که مشترکان برق و به ویژه خانم‌ها  استفاده حداکثری از این چهار وسلیه برقی را در دستور کار قرار می دهند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در شرایط فعلی متوسط مصرف برق یک ماشین لباس شوئی استاندارد و با رتبه انرژی A در ایران حدود 2.5 کیلووات در ساعت است همچنین متوسط مصرف برق یک ماشین ظرف شوئی حدود دو کیلوات ساعت، جاروبرقی حدود یک کیلوات ساعت و اتو حدود یک کیلوات ساعت برق در ساعت است.

 

بنابراین در صورت استفاده در مجموع 50 ساعت از این وسایل برقی برای احیای سنت خانه تکانی و عدم رعایت الگوهای مصرف برق به ویزه در ساعات پیک حدود 90 تا 100 کیلووات ساعت به مصرف برق مشترکان خانگی اضافه می کند.

 

از این رو یک مشترک خانگی برای فروردین ماه  باید فقط برای استفاده بیش از حد از وسایل برقی به ویژه در ایام خانه تکانی روزهای پایانی اسفند دست کم بین هفت تا 10 هزار تومان پرداخت کند که با احتساب  مصرف 200 تا 250 کیلوات ساعت برق به دلیل استفاده از یخچال، فریزر، رایانه، لامپ‌های روشنائی، تلویزیون و سایر وسایل خانگی فقط برای یک دوره 45 روزه بین 40 تا 50 هزار تومان هزینه مصرف برق پرداخت کند.

 

از این رو استفاده از لوازم خانگی با رتبه انرژی A، خاموش کردن لوازم خانگی برقی پر مصرف در ساعت پیک مصرف، عدم استفده همزمان چندین وسلیه برقی، استفاده از آب سرد در ماشین لباس شوئی، تخلیه به موقع کیسه زباله جارو برقی، برفک زدایی یخچال و فریزر، پرهیز از باز و بسته کردن بیهوده درب یخچال یا فریزر، استفاده از لامپ کم مصرف و حتی امکان خاموش کردن لامپ‌ها در ساعات روز می‌توان 25 تا 30 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.

پایان پیام/.

 

 

 

نظارت، بتن، گاز، همایش، نمایشگاه، کنفرانس، آب، فاضلاب
Comments (0)
Add Comment