بازگشت فرج‌زاده‌ها

روح اله واصف، مدیرمسئول و سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: به نام خدا؛ همکاران گرامی سلام و خدا قوت، مهندس فرج‌زاده‌ها به عضویت شورای انتظامی نظام‌مهندسی ساختمان کشور درآمد.
خبر به ظاهر ساده و در حد عزل و نصب‌های معمول است. کسی عضو شورایی شده است و چند روزی خواهد بود و خواهد رفت. اما ابعاد این خبر بسیار جدی‌تر و خبر از اتفاقی خاص می‌دهد. بیایید از چند نظرگاه به این خبر نگاه کنیم.
اول این‌که مهندس فرج‌زاده‌ها که در زمان ریاست آقای مهندس هاشمی نفر دوم سازمان بود و در واقع به دلیل کثرت شغل‌های مهندس هاشمی این فرج زاده‌ها بود که سازمان را مدیریت می‌کرد؛ به ناگاه با نظر مهندس آخوندی از گردونه نفرات مؤثر کنار گذاشته شد و سازمان یکی از افراد مسلط خود را که از قضای روزگار بسیار سالم زیسته بود را از دست داد.
در این مدت فرج‌زاده‌ها به تهران آمد و مدیرکل فنی مهندسی سازمان تأمین اجتماعی کشور شد. در رأس مهمترین رکن ساخت بیمارستان کشور قرار گرفت و سال‌های طلایی ساخت بیمارستان را رونق بخشید. در انتخابات هیات رییسه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران شرکت کرد و با وجود ناشناخته بودن در تهران رأی خوبی گرفت اما به هیات رییسه راه نیافت. مشاور عالی رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور آقای مهندس شکیب و نیز آقای دکتر اقبال شاکری نماینده مجلس شورای اسلامی شد و آماده می‌شد که از گروه تغییر و تحول کاندیدای هیات مدیره گروه تخصصی مکانیک نظام تهران شود که به سمتی جدید رفت و به سطحی عالی در سازمان وارد شد. این رفت بی‌دلیل و این بازگشت با دلیل بسیار مهم و قابل‌توجه است. شاید هنوز هم روزنه‌های شایسته سالاری بسته نشده است.
دوم این‌که هیات رییسه جدید سازمان نظام‌مهندسی کشور با این انتخاب نشان دادند برای مبارزه با فساد و رانت عزمی جدی دارند. ای‌کاش این روند را محکم ادامه دهند تا امیدمان بیهوده نباشد.
سوم این‌که با این انتخاب مهندس فرج‌زاده‌ها به عنوان عنصری بسیار تأثیرگذار و مهم از روند انتخابات گروه تخصصی مکانیک تهران خارج شد و گروه تغییر و تحول عضو بسیار باتجربه‌ای را از دست داد. باید منتظر ماند و دید که این گروه که بسیار جدی به گود انتخابات وارد شده است و کاندیداهایی بسیار نامدار دارد چه خواهد کرد.
چهارم این‌که آیا با ورود مهندس فرج‌زاده‌ها به ارکان سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور، افراد سالم و مجرب کهنه‌کار و پیشکسوت که در ادوار گذشته بی‌توجه به سابقه‌ها و رزومه‌های سیاسی، در پیشبرد سازمان مؤثر بوده‌اند به جایگاه خود و یا حداقل به عنوان مشاور به سازمان باز خواهند گشت؟
پنجم جدیت مهندس فرج‌زاده‌ها در مبارزه با پدرخوانده هاست. مصاحبه جنجالی و گفتگوی زنده با ایشان توسط تأسیسات نیوز در سال گذشته از این جدیت خبر می‌دهد. حال باید ببینیم تا چه حد به قول‌ها و وعده‌های خود پایبند است.
امیدواریم ورود فرج‌زاده‌ها فرجی تازه باشد از این ستون به آن ستون!
تا بعد!
شورای مرکزی نظام مهندسیفرج زاده هانظام مهندسی ساختمانواصف
Comments (0)
Add Comment