بازهم جمعه ای دیگر!

روح الله واصف / سردبیر و مدیرمسئول پایگاه خبری تاسیسات نیوز: همکاران گرامی سلام و خداقوت / در آخرین روزهای سال ناگهان اتفاق جدید و تصمیم خلق الساعه ای رخ داد و این بار در میان انبوهی از شیرین کاری ها که اتفاقی رخ می دهد و مدیری تصمیم گیر خودش جمعه صبح باخبر می شود، اعلام شد که آزمون نظام مهندسی برای رشته تاسیسات مکانیکی و برقی این بار در صلاحیت اجرا نیز برگزار می شود.
سال ها بود که نیاز به مجری ذی صلاح طبق متن صریح قانون وجود داشت و البته مانند بسیاری دیگر از قوانین، نمود بیرون از کتاب نداشت. این اتفاق باید زودتر از این زمان اتفاق می افتاد؛ ولی ماهی را هروقت از آب بگیرید تازه است. در این میان اما، آن چه که همیشه جالب است تصمیمی است که ناگهان گرفته و اجرا می شود. می دانیم که تعداد بسیار زیادی از مهندسان در پایه های مختلف و با صلاحیت های نظارت یا طراحی هستند که صلاحیت اجرا را ندارند. بنابراین تعداد شرکت کنندگان در این صلاحیت بسیار زیاد خواهد بود. در اینجا سوالات زیادی وجود دارد که مانند همیشه بسیاری بی جواب است: چرا برگزاری آزمون در صلاحیت اجرا برای زمانی مناسب تر و پس از واکسیناسیون کرونا برنامه ریزی نشد؟ چه تفاوتی میان اسفندماه و یا اردیبهشت ماه وجود دارد درحالی که واکسیناسیون سراسری کرونا تا پایان اردیبهشت نیز انجام نخواهد شد؟ چرا پیش از این در خصوص آزمون اجرا اطلاع رسانی نشده بود؟ بدون شک بسیاری از مهندسان از آن باخبر نمی شوند! آیا زمان دوماهه پیشرو که نیمی از آن ماه مبارک رمضان است فرصت کافی و مناسبی برای مطالعه و آمادگی آزمون است؟ شرکت در آزمون اجرا برای چه کسانی ممکن است؟ قبولی در آن چه مزیتی دارد و ده ها سوال دیگر که البته پاسخ برخی را برخی می دانند و پاسخ بسیاری را نخواهیم شنید.
شبیه به این اتفاق در سال ۱۳۹۵ نیز رخ داده بود. زمانی که برای بار نخست آزمون های صلاحیت های نظارت و طراحی از هم جدا شد و البته بدون هیچ اطلاع قبلی. ای کاش به جای آن که ناگهان همه را شگفت زده کنیم، کمی به مخاطب خود نیز احترام بگذاریم. جمعه ها روز خوبی برای اطلاع مدیران ارشد نیست!
آزمونآزمون نظام مهندسیبرقتاسیساتتاسیسات مکانیکیجمعهصلاحیت اجرامکانیکیواصفواکسیناسیونکرونا
Comments (0)
Add Comment