بازدید مقامات وزارت برق عراق از کارخانه

به گزارش تاسیسات نیوز، در آخرین روز کاری هفتۀ گذشته، جمعی از مقاماتِ وزارتِ برق عراق به بازدید از شرکت‌های پارس، پرتو و توگا رفتند تا از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه‌های صنعتی آشنا شوند.





دیدار هیئت عالی‌رتبۀ عراقی از کارخانه‌جات مپنا در حومۀ کرج، چهارشنبه ۱۳ مرداد، روی داد. شروع این بازدید با معرفی عمومی توانمندی‌های گروه مپنا در کارخانۀ ساخت و تولید ژنراتور مپنا (پارس) صورت گرفت. مهندس «حمید یوسفی» معاون امور خدمات مشتریان شرکت پارس به شرح سوابق گروه مپنا و سیر توسعۀ آن، تجهیزات ساخته‌شدۀ مپنا در حوزه‌های نیرو، نفت و گاز و حمل و نقل ریلی پرداخت و ویژگی‌های پروژه‌های بین‌المللی مپنا را برشمرد و به پرسش‌های هیئت عراقی پاسخ گفت. پس از آن، هیئت عراقی به بازدید از قسمت‌های مختلف شرکت پارس پرداخت و با نحوۀ ساخت ژنراتور و توربین‌های بادی در کارخانۀ این شرکت آشنا شد.





بازدید از شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا (پرتو) قسمت بعدی این دیدار بود که طی آن توضیحات مفصلی در مورد مراحل فنی ساخت پره‌های توربین به هیئت عراقی ارائه شد و برخی تجهیزات به کار گرفته شده در پروژه‌های نیروگاهی گروه مپنا در کشور عراق برای مهمانان به نمایش درآمد.





هیئت عراقی در آخرین مرحله از دیدار خود از کارخانه مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) دیدار کرد و از نزدیک با فرآیند ساخت توربین‌های گازی و بادی در این شرکت آشنا شد. این دیدار با ضیافت ناهار و اهدای یادبود به مهمانان عراقی به پایان رسید. گروه مپنا سابقۀ اجرای پروژه‌های الصدر و نجف در عراق را دارد، و هم‌اکنون در حال انجام پروژۀ عظیم نیروگاه ۳۰۰۰ مگاواتی رمیله در حومۀ شهر بصره است.







انتهای خبر

برقبرندتاسیساتنیروگاه
Comments (0)
Add Comment