ایمن سازی نقاط پرحادثه در راه‌های کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و جاده‌ای با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۵۴۰ نقطه پرحادثه در راه‌های کشور ایمن‌سازی شده است، گفت: عملکرد سازمان در رفع نقاط پرحادثه تا پایان امسال به ۷۸۰ نقطه می‌رسدکه نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد حدود ۳۰ درصدی در پی دارد.
به گزارش تاسیسات نیوز، “رضا اکبری” افزود: ۵۴۰ نقطه اصلاح شده شامل اصلاح ۲۶۱ نقطه پر تصادف از فهرست نقاط مصوب در سال ۱۴۰۱ (از فهرست ۸۸۷ نقطه) و اصلاح ۲۷۹ نقطه پرحادثه از نقاط شناسایی شده در سال‌های قبل است.
وی بیان‌داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری آمار تعداد ۲۶۱ نقطه اصلاح شده به ۴۰۰ نقطه افزایش یابد و تعهد سال ۱۴۰۲ به صورت کامل محقق شود و مابقی ۴۸۷ نقطه نیز برای سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گیرد.
این مقام مسوول اظهار داشت: همچنین پیش‌بینی می‌شود تعداد ۲۷۹ نقطه پرحادثه مربوط به فهرست قبلی نقاط مصوب تا پایان سال به ۳۸۰ نقطه افزایش یابد و بدین ترتیب تا پایان سال‌جاری مجموع عملکرد و اصلاح و رفع نقاط پرحادثه و پر تصادف به ۷۸۰ نقطه برسد.
به گفته معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، برای اصلاح ۵۴۰ نقطه پرحادثه در سال‌جاری تاکنون حدود ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای اصلاح نقاط باقی‌مانده ۹هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
وی گفت: مقرر شده ۲۴۰ نقطه با اختصاص اعتبار از سوی استانداران با رقم حدود ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از منابع استانی و مولدسازی و بقیه از منابع ملی محقق شود.
ایمن سازی نقاط پرحادثهجاده های پرحادثه
Comments (0)
Add Comment