ایران بزرگترین تولیدکننده برق خاورمیانه اعلام شد

مدیرعامل توانیر با اشاره به راه‌اندازی نخستین نیروگاه زمین گرمایی کشور در سال 93 از تبدیل ایران به بزرگترین تولیدکننده برق منطقه خاورمیانه خبر داد و گفت: تابستان سال آینده خاموشی برق نداریم.

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  مدیرعامل توانیر با اشاره به راه‌اندازی نخستین نیروگاه زمین گرمایی کشور در سال 93 از تبدیل ایران به بزرگترین تولیدکننده برق منطقه خاورمیانه خبر داد و گفت: تابستان سال آینده خاموشی برق نداریم.

به گزارش مهر، همایون حائری دیروز در ششمین کنفرانس نیروگاه‌های برق درباره برنامه‌های جدید وزارت نیرو به منظور افزایش سهم انرژی‌های تجدید‌پذیر در سبد برق کشور، گفت: در بودجه امسال برای استفاده از انرژی‌های نو شامل برق خورشیدی و بادی تسهیلاتی تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اعلام اینکه بر اساس همین بند، تا پایان سال آینده 600 مگاوات برق از انرژی‌های نو (غیر از برق آبی) به ظرفیت تولید برق ایران افزوده می‌شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی ظرفیت تولید برق ایران حدود 70 هزار مگاوات بوده که ایران را به بزرگترین دارنده ظرفیت تولید برق خاورمیانه تبدیل کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به تنوع نیروگاهی در کشور شامل نیروگاه‌های بخاری، سیکل ترکیبی، اتمی، تلمبه ذخیره‌ای، بادی، خورشیدی و برقابی، اظهار داشت: زمینه مناسبی را برای بهره‌برداری اقتصادی از تولید برق برای کشور رقم زده است.

حائری با تاکید بر اینکه هم‌اکنون ایران جزو 6 یا 7 کشور سازنده توربین گازی در جهان است، بیان کرد: در شرایط فعلی ایران به خودکفایی کامل در ساخت تجهیزات حساس نیروگاهی دست یافته و 100 درصد تجهیزات در داخل کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل توانیر با یادآوری محدودیت تبادل انرژی در منطقه خاورمیانه و صادرات و واردات برق، که ایران را به قدرت بلامنازع تولید برق در منطقه تبدیل کرده تبیین کرد: کنترل فرکانس در ایران در سطح کشورهای اروپایی است. این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون 20 هزار مگاوات نیروگاه گازی در کشور وجود دارد، تاکید کرد: این نیروگاه‌ها قابلیت تبدیل به سیکل ترکیبی را دارد و با توجه به قانون بودجه، قرارداد بیع متقابل برای ایجاد 6 هزار مگاوات منعقد شده که با این کار 11 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی انجام شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون افزایش ظرفیت تولید برق پاک در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: سال آینده نخستین نیروگاه‌ زمین‌گرمایی کشور در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 پایان پیام/.

 

 

چیلر،تراکمی، جذبی،نیروگاه، نظام ، گاز، مخزن، نفت،
Comments (0)
Add Comment