ایجاد بانک جامع نیروهای ماهر صنعت ساخت و ساز

این سازمان آمادگی دارد تا در زمینه مهارت آموزی به فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی، آموزش و اعطای گواهینامه به مدرسین دوره‌های مهارت آموزی، ایجاد بانک جامع نیروهای ماهر صنعت ساخت و ساز، اعطای مجوز آموزگاهی به شرکت‌های ساختمانی دارای شرایط و دیگر دغدغه‌های مشترک همکاری لازم را انجام دهد.
به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس و برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان دیدار کردند.
به گزارش دریافتی پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، در این دیدار که در راستای بررسی راهکارهای همکاری مشترک بر پایه تفاهم‌نامه فی مابین رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و به میزبانی اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان برگزار شد، مهندس بشیر رئیس و دکتر مداحی نایب رئیس سازمان، دکتر سیفی، مهندس صباغیان، مهندس زارعی، مهندس مهردوست، دکتر صبری، مهندس سریری و مهندس اسدیان اعضای هیأت مدیره و برخی از مدیران سازمان حضور داشتند.
دکتر رحیمی گل‌خندان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با برشمردن ظرفیت فراوان موجود جهت همکاری‌های آموزشی و با اشاره کوتاهی به زمینه‌های فعالیت فنی و حرفه‌ای گفت: این سازمان آمادگی دارد تا در زمینه مهارت آموزی به فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی، آموزش و اعطای گواهینامه به مدرسین دوره‌های مهارت آموزی، ایجاد بانک جامع نیروهای ماهر صنعت ساخت و ساز، اعطای مجوز آموزگاهی به شرکت‌های ساختمانی دارای شرایط و دیگر دغدغه‌های مشترک همکاری لازم را انجام دهد.
دکتر رحیمی با استقبال از پیشنهاد مطروحه در مورد تسهیل در آموزش کارگران ماهر و ارایه کارت سازمان فنی و حرفه ای به آنان از طریق آموزش در محل کار ، خواهان همکاری با سازمان نظام مهندسی استان در اجرایی شدن این امر شد.
در ادامه این نشست مهندس بشیر با اشاره به زمینه‌های مشترک فراوان جهت همکاری مشترک، آموزش نیروی کار ماهر را نیاز مبرم و فوری صنعت ساخت و ساز کشور عنوان کرد. وی افزود: عمر مفید ساختمان در کشور ما ۲۵ سال است و این رقم با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. رئیس سازمان وجود نیروی کار ماهر، مصالح استاندارد و مهندسین صاحب صلاحیت (ناظر، طراح و مجری) را سه رکن اساسی جهت بالا بردن سطح کیفی ساخت و ساز و افزایش طول عمر مفید ساختمان دانست.
مهندس بشیر با اشاره به اینکه جهت تضمین کیفیت ساخت و ساز تنها نظارت مهندسین کافی نیست. وی گفت: مطابق قانون تمامی افراد دخیل در پروسه ساخت و ساز باید صاحب صلاحیت باشند و در همین راستا خلاء نیروی کار ماهر دارای کارت مهارت در این حوزه به شدت احساس می‌شود که این امر علاوه بر کاهش کیفیت ساخت مشکلات حقوقی و فنی زیادی برای مهندسان ایجاد کرده است.
رئیس سازمان در پایان ضمن تاکید بر عزم هیأت مدیره جهت حصول نتیجه اجرایی در این زمینه، خواهان تشکیل کارگروهی مشترک جهت پیگیری تصمیمات و برقراری ارتباط مستمر شد تا هر چه سریعتر زمینه‌های همکاری مشترک عملیاتی شود.
بانک جامع نیروهای ماهرخراسان رضویساخت و سازفنی حرفه اینظام مهندسی ساختمان
Comments (0)
Add Comment