ایجاد بانک اطلاعاتی به روز و جامع از عملکرد نظام مهندسی استانها

مهندس غلامحسین عسکری گفت: انجام بازدیدهای دوره‌ای از استان‌ها و همچنین ایجاد یک بانک اطلاعاتی به روز و جامع از عملکرد آن‌ها در دستور کار دفتر ارزیابی و نظارت بر عملکرد استان‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان، است.
به گزارش تاسیسات نیوز، عسکری که به تازگی یه سمت رییس دفتری ارزیابی و نظارت بر عملکرد استان‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان، منصوب شده، در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، افزود: همه وظایف این دفتر با هماهنگی شورای مرکزی سازمان و به منظور حسن جریان امور و حفظ حقوق، منافع، و شئونات حرفه‌ای و حفظ اموال سازمان انجام می‌شوند.
وی اشاره کرد: تاکنون در این زمینه تلاش‌هایی صورت پذیرفته، اما با توجه به شروع فعالیت هیأت مدیره‌های دوره نهم سازمان نظام مهندسی در کشور، سوالات، محدودیت‌ها و تفاسیری از بخشنامه‌ها، نظام‌نامه‌ها، و دستورالعمل‌ها وجود دارد که ممکن است هر فرد یا اداره‌ای به زعم خود، این بخشنامه‌ها را تفسیر کرده ‌باشد. با امید به خدا و همکاری و هماهنگی با شورای مرکزی قصد داریم تا انسجامی یکپارچه در سراسر کشور به وجود بیاید، و بتوانیم در جهت رفع مسائل و مشکلات استان‌ها گام برداریم.
مهندس عسگری با بیان اینکه در نظر داریم تا با انجام بازدیدهای دوره‌ای از استان‌ها و همچنین ایجاد یک بانک اطلاعاتی به روز و جامع از عملکرد استان‌ها، در این راستا گام برداریم، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این منظور در نظر داریم گروه‌های مختلفی از اعضای شورای مرکزی با همراهی خود من، برنامه بازدید از همه استان‌ها را آغاز کنیم. با این کار، چالش‌های هر استان را بررسی و ارزیابی کرده و در صورت نیاز به راهنمایی، راهنمایی‌های لازم را به آنها ارائه می‌کنیم.
وی افرود: با ادامه این تماس‌ها، به اطلاعات لازم برای ایجاد بانک اطلاعاتی به روز و جامع از مشکلات و عملکرد همه استان‌ها دست خواهیم یافت. ضمن اینکه عملکرد همه استان‌ها را در راستای اجرای دقیق بخشنامه‌ها و نظامنامه‌ها، نیز مورد ارزیابی و نظارت به روز قرار می‌دهیم و در صورت بروز هر گونه ابهام در اجرای بخشنامه‌ها و نظامنامه‌ها، با ارسال راهکارهای لازم، برای حل این ابهامات اقدام می‌کنیم.
رییس دفتر ارزیابی و نظارت بر عملکرد استان‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان، در پایان اشاره کرد: با دستیابی به این هدف، ما می‌توانیم در صورت درخواست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی، یا وزارت راه و شهرسازی، هر گونه اطلاعات در زمینه مشکلات یا عملکرد استان‌ها را به صورت دقیق، به روز، و برخط به آن‌ها ارائه کنیم.
گفتنی است طی حکمی از سوی مهندس احمد خرم، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهندس عسکری به عنوان رییس دفتر ارزیابی و نظارت بر عملکرد استان‌ها منصوب شده است.
بانک اطلاعاتی عملکرد استانهامهندس غلامحسین عسکرینظام مهندسی ساختمان
Comments (0)
Add Comment