اگر قصد انتخاب و خرید آسانسور دارید بخوانید

به گزارش تاسیسات نیوز؛ در فرآیند ساخت و ساز ساختمان های مسکونی، تجاری یا اداری یکی از مهمترین بخش ها، انتخاب و نصب آسانسور است. آسانسور برای ساختمان هایی که طبقات زیادی دارند یکی از تجهیزات ضروری به حساب می آید، اما از آن جایی که معمولا قیمت بالایی دارند بسیاری از سازندگان از نصب آسانسور صرف نظر می کنند. اگر قصد خرید آسانسور را دارید، برای کاهش هزینه های ساخت و ساز می توانید نکات مختلفی از جمله قیمت آسانسور را در نظر بگیرید. به همین دلیل، در ادامه با ما همراه باشید.
چه ساختمان هایی نیاز به آسانسور دارند؟
اگر دقت کرده باشید، این روزها در آپارتمان ها، برج ها یا حتی ویلاهای مسکونی می بینید که افراد از آسانسور استفاده می کنند. معمولا مهندسان توصیه می کنند که برای ساختمان هایی که بیش از سه طبقه هستند از آسانسور استفاده شود. با این حال، امروزه می بینید که در بسیاری از خانه های لوکس با سه یا حتی دو طبقه نیز از آسانسور استفاده می شود.
با توجه به قوانین و مقررات ملی ساختمان نصب آسانسور برای ساختمان های بالای سه طبقه ضروری است. این قانون زمانی صدق می کند که طول مسیر عمودی حرکت از هفت متر بیشتر باشد. در صورتی که این اندازه از ۲۱ متر بیشتر باشد، ساختمان حداقل به یک آسانسور مناسب حمل بیمار (برانکارد بر) که به همه طبقات سرویس بدهد، نیاز دارد. مهم نیست که نوع ساختمان مسکونی یا تجاری باشد؛ اگر بالای سه طبقه باشد و هیچ آسانسوری در آن نصب نشده باشد، نمی تواند مجوز پایان کار را دریافت کند.
نحوه کاهش هزینه های ساخت و ساز با انتخاب آسانسور
آسانسورها انواع مختلفی دارند و برای هر ساختمان می توانید با توجه به بودجه موجود بهترین نوع را انتخاب کنید. اگر بودجه ای که مدنظر شما است خیلی بالا نیست، در صورتی که ترافیک پایین بوده و ارتفاع عمودی حرکت کمتر از ۲۸ متر است، به جای دو آسانسور در ساختمان از یک آسانسور استفاده کنید. با توجه به این که آسانسورها قیمت بسیار بالایی دارند، می توانید در هنگام نصب آن ها را بیمه کنید تا در هنگام وقوع حوادث گوناگون بتوانید هزینه آن را جبران کنید.
همان طور که می دانید در هنگام خرید آسانسور با برندهای مختلفی مواجه می شوید که هر کدام کیفیت و قیمت منحصر به فردی دارند. اگر قصد دارید هزینه های خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید، در ابتدا باید به دنبال یک برند خوب اما در عین حال ارزان باشید. سپس سعی کنید افرادی را برای نصب آسانسور استخدام کنید که در عین مهارت، دستمزد کمی دریافت می کنند.
در صورتی که در ساختمان تعداد افراد زیادی رفت و آمد نمی کنند، لازم نیست هزینه زیادی برای تهیه آسانسور با ظرفیت بالا کنار بگذارید. یک آسانسور با ظرفیت کمتر نیز می تواند نیاز ساکنین را برطرف کند. همچنین این مورد روی انتخاب یک آسانسور با قدرت بالا نیز تاثیرگذار است. اگر در طول روز رفت و آمد کمی در ساختمان صورت می گیرد، می توانید آسانسوری با قدرت و آستانه تحمل پایینتری را خریداری نمایید.
چگونه می توان هزینه های تعمیر آسانسور را کاهش داد؟
گاهی اوقات با وجود انتخاب یک آسانسور خوب و باکیفیت باز هم ممکن است دچار مشکل شوید و به تعمیرات نیاز پیدا کنید. اگر قصد دارید حتی الامکان از خرابی و تعمیر آسانسور جلوگیری کنید، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:
  • رعایت مقررات ایمنی مهمترین نکته ای است که باید به افراد گوشزد کنید. میزان رفت و آمد به آسانسور باید کنترل شود و در روز از حدی مشخص تجاوز نکند. همچنین افراد نباید به هیچ عنوان خارج از ظرفیت آسانسور داخل آن شوند؛ چرا که خطر سرخوردن و آسیب به طناب های فولادی آن افزایش می یابد.
  • آسانسورهایی که در ساختمان های تجاری وجود دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، به همین دلیل باید دائما مورد بررسی قرار گیرند. بهتر است تکنسینی مخصوص این کار وجود داشته باشد تا به صورت دوره ای بتواند از آسانسور و نحوه کارکرد آن بازدید نماید. این بررسی شامل چک کردن سیستم روشنایی، سیستم پشتیبان باتری، ارتباط اضطراری و کار کردن صحیح است.
  • آسانسور تجهیزات مختلفی دارد که هر کدام در اتاقک موتور نگهداری می شوند. پس باید دقت کنید که هیچ چیز دیگری در این اتاقک قرار ندهید چون ممکن است هنگام بازرسی جریمه شوید. در چاله آسانسور همیشه احتمال نشت آب و روغن وجود دارد که به تجهیزات آسیب زیادی می زند. پس باید سعی کنید که در طی بازرسی آسانسور این نشتی را برطرف کنید.
نکات لازم جهت انتخاب آسانسور
برای انتخاب یک آسانسور مناسب برای ساختمان باید به نکات زیادی توجه کنید که به شرح زیر هستند:
  1. توجه به قطعات
قطعات تشکیل دهنده آسانسورها کیفیت واقعی آن ها را مشخص می کند. آسانسورهایی که از قطعات با کیفیت پایین ساخته شده اند، معمولا دوام زیادی ندارند و بیشتر از دیگر آسانسورها به تعمیر یا تعویض نیاز پیدا می کنند. در نتیجه، هزینه شما بالا می رود.
  1. در نظر گرفتن هزینه نهایی
بسیاری از افراد روی بودجه اولیه تمرکز نمی کنند و صرفا با خرید یک آسانسور ارزان تصور می کنند که در هزینه های خود صرفه جویی بسیار زیادی کرده اند. در صورتی که این گونه نیست و پس از مدتی آسانسور هزینه های تعمیر زیادی برای آن ها خواهد داشت. بهتر است در ابتدا هزینه ای معقول کنار بگذارید و یک آسانسور با کیفیت بالا را خریداری کنید.
  1. انتخاب فروشنده
فروشنده مناسب را انتخاب کنید. همه فروشندگان قیمت های یکسانی را برای محصولات خود در نظر نمی گیرند. قبل از خرید، فروشندگان مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.
خرید آسانسور با بهترین قیمت از آسانسور فعال
استفاده از آسانسور در ساختمان های مختلف این روزها به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. رسیدن به طبقات بالای ساختمان هایی که از آسانسور برخوردار نیستند به یک معضل تبدیل شده است که همین امر اهمیت وجود آسانسور را بیش از پیش مشخص می کند.
آسانسور تجاریآسانسور مسکونیخرید آسانسورراهنمای خرید آسانسور
Comments (0)
Add Comment