اولین قرارداد برجامی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا دائمی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو، با اشاره به قراردادهای امضا شده وزارت نیرو با شرکتهای خارجی در پسابرجام گفت: تاکنون مذاکرات زیادی میان شرکتهای ایرانی و خارجی حتی پیش از برجام صورت گرفته و برخی از آنها منجر به موافقتنامه هایی شده، اما سرانجام شورای اقتصاد تصمیم گیرنده نهایی است.




وی افزود: این شورا تاکنون فقط یک مجوز برای یکی از شرکتهای بین‌المللی اروپایی چند ملیتی صادر کرده است و این شرکت می‌تواند کار خود را در ایران آغاز کند، همچنین شرائط خوبی برای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر در این قرارداد لحاظ شده و منافع ملی در آن به خوبی دیده شده است.




دائمی تصریح کرد: مطابق تقاضای صورت گرفته از سوی این شرکت اروپایی، ٣٥٠ مگاوات ظرفیت نیروگاهی تجدیدپذیر در کشور ایجاد می‌شود که ارزشی افزون بر ٦٠ هزار میلیارد ریال دارد.




معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: قرارداد دیگری نیز برای ساخت نیروگاههای سیکل ترکیبی به ظرفیت پنج هزار مگاوات به تایید شورای اقتصاد رسیده است.




وی ادامه داد: با توجه به این که فرایند قراردادهای این وزارتخانه با شرکتهای خارجی باید از کانال شورای اقتصاد بگذرد و به تایید این شورا برسد، در روزهای آینده شاهد اخبار بیشتری از قراردادهای پسابرجام در زمینه های مختلف خواهیم بود.






انتهای خبر

برجامتاسیساتقراردادوزارت نیرو
Comments (0)
Add Comment