اولويت استفاده از مصالح ساختمانی دارای گواهی‌نامه فنی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان بازوی موثر وزارت راه و شهرسازی در راستای انجام وظايف خود، گسترش فناوری‌های نوين در صنعت ساختمان و کيفی‌سازی اين صنعت بزرگ را در دستور کار خود قرار داده است.






در اين رابطه مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازی به شرکت‌های توليد کننده يا وارد کننده معتبر انواع مصالح ساختمانی، گواهی‌نامه فنی اعطا می‌نمايد.

 

 

 

 

گواهی‌نامه فنی مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازی برای آن دسته از مواد، مصالح، فرآورده‌ها و سيستم‌های ساختمانی صادر می‌شود که علاوه بر رعايت استانداردهای معتبر ملی و يا بين‌المللی و همچنين ضوابط مقررات ملی ساختمان، دارای شاخص‌های بالای کيفيت و مشخصات فنی باشند.





گواهينامه فنی مرکز به عنوان سند پشتيبان مقررات ملی ساختمان محسوب می‌شود که منحصرا از سوی اين مرکز صادر شده و نشان دهنده تطابق کامل عملکرد و کيفيت مواد، مصالح، فرآورده‌ها و سيستم‌های ساختمانی با کليه معيارهای تعريف شده در مباحث مختلف مقررات ملی ساختمان است.

 

 

 

 

در اين ميان برخی از محصولات ساختمانی مانند بلوک‌ها و پانل‌های سبک نقش تعيين کننده‌ای در مباحث مرتبط با ايمنی، بهره‌دهی مناسب، آسايش و صرفه‌جويی انرژی در ساختمان دارند.

 

 

 

 

در اين خصوص بدين‌وسيله توصيه مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازی جهت مصرف اين قبيل محصولات ساختمانی که دارای گواهی‌نامه فنی می‌باشند، به اطلاع مهندسين محترم عضو سازمان می‌رسد.






انتهای خبر

تاسیساتساختمانفنینظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment