اورانیوم جایگزین پلاستیک ها

 

به گزارش تاسیسات نیوز، اورانیوم می تواند واکنش هایی انجام دهد که پیش از این تصور آن نبود؛ این فعل و انفعالات می تواند راه را برای تولید مواد شیمیایی حجیم، پلیمرها و مواد اولیه داروهای جدید و پلاستیک ها هموار سازد.

 

شیمی دانان دانشگاه منچستر کشف کرده اند اورانیوم می تواند واکنش هایی انجام دهد که برای حفظ فلزات ناپایداری مثل رادیوم و پالادیوم استفاده می شود. از آنجایی که اورانیوم بین انواع مختلف لانتانید ها و فلزات ناپایدار می نشیند، می تواند بهترین آنها را ترکیب و روش های جدیدی برای تولید مواد شیمیایی ارایه کند.

 

این کشف بدان معناست که صنعت اکنون در جایگاهی قرار دارد که می تواند ترکیبات جدیدی که به هیچ روشی امکان تولیدشان نیست بسازد. اورانیوم یکی از عناصری است که ما مطالب کمی در باره آن می دانیم و تصور ما تنها ارتباط آن با سلاح های هسته ای است، کشف جدید کاربردهای دیگری برای این ماده پیشنهاد می کند.

 

این اکتشاف نو راه را برای تولید داروهای جدید و همچنین تولید پلاستیک های سخت قابل تجزیه فراهم می کند. این کشف را می توان با پیدایش صفحات نمایش مایع که 20 سال قبل رخ داد و بعد از آن در صفحات نمایش کامپیوتر و تلویزیون ها استفاده کرد مقایسه کرد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

اورانیومتاسیساتپلاستیک
Comments (0)
Add Comment