اهمیت مهارت افزایی مهندسان قبل از ورود به حرفه

به گزارش تاسیسات نیوز،  رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: در کنار آموزش مسائل حقوقی، انتظامی و صنفی برای مهندسان جوان، مهارت افزایی قبل از ورود به حرفه برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
یوسف ساجد ۸ بهمن در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل با بیان این مطلب افزود: در راستای اهمیت مهارت افزایی مهندسان قبل از ورود به حرفه و به منظور توسعه آموزش‌های مهارت محور مهندسین بدو ورود به حرفه‌ و حین حرفه و همچنین اکیپ های اجرایی ساختمان در هر دو بخش فنی و ایمنی، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اداره کل آموزش و فنی حرفه ای استان اردبیل امضا شد.
وی ادامه داد: امضای این تفاهم نامه، گامی جدی و رو به جلو برای ارتقای آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و توسعه آن‌ها در جامعه هم برای مهندسین استان و هم اکییپ‌های اجرایی (کارگران و استادکاران ساختمانی) است.
ساجد اضافه کرد: بر این باوریم که بخشی از حلقه مفقوده میان دانشگاه و حرفه مندی اعضای سازمان در بخش مهارتی می‌تواند از مسیر آموزش های عملی و کارگاهی که از طریق این تفاهم نامه حاصل خواهد شد؛ مرتفع شود.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل به لزوم دارا بودن کارت مهارت حرفه ای اکیپ‌های اجرایی ساختمان در قانون تاکید و تشریح کرد: اگر به اجرای قانون ورود شود مسلما با کمبود نیروهای ماهر و دارای کارت مهارت مواجه خواهیم شد، لذا لزوم پرداختن به افزایش دارندگان این کارت در حوزه ساخت و ساز احصا می شود.
وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل اهتمام دارد تا ارتباطات با مراکز آموزشی و پژوهشی را گسترش دهد و اجرای تفاهم نامه اخیر، بخشی از مشکلات مهندسان جوان در حوزه مهارتی را نیز مرتفع کرده و به افزایش کیفیت ساخت و ساز و کاهش حوادث ساختمانی کمک خواهد کرد.
رحیم یونسی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل هم گفت: همکاری میان نظام مهندسی و اداره کل فنی و حرفه‌ای خودش را در تسریع در انعقاد چنین تفاهم نامه ای نشان داد و بر این باوریم که سطح کیفی آموزش‌ها در مسیر ارتقای خدمات مهندسی و نیروهای ماهر مشهود خواهد بود.
وی ادامه داد: در صنعت ساختمان با توجه به گستردگی و تنوع مشاغل زیر مجموعه، امیدواریم بتوانیم پیام این تفاهم نامه را مبنا قرار دهیم تا به ضرورت ایجاد دید اجرای دستورات فنی و مهندسی توسط اکیپ‌های اجرایی برسیم.
تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان اردبیل و فنی و حرفه ایمهارت افزایینظام مهندسی ساختمان اردبیل
Comments (0)
Add Comment