انفجار ساختمان بر اثر نشت گاز مایع

 

به گزارش تاسیسات نیوز، نشت گاز از سیلندر گاز مایع، یک ساختمان سه طبقه خالی از سکنه و لوازم و اسباب را در غرب تهران دچار انفجار و خرابی کرد.


پس از اطلاع رسانی این حادثه توسط شهروندان به سامانه 125، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 55 به همراه خودرو نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل دستگاه تنفسی در ساعت 46 دقیقه بعداز نیمه شب گذشته به جنوب بزرگراه اشرفی اصفهانی، بعد از بزرگراه شهید همت، ابتدای خیابان امام حسین اعزام شدند.


علیرضا کاظمی افسر آماده منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود، در این باره گفت: بر اثر باز گذاشتن شیر گاز دو سیلندر 11 کیلو گرمی گاز مایع در یک ساختمان سه طبقه 12 واحدی، انفجار مهیبی رخ داد.


وی افزود: وقوع این انفجار علاوه بر تخریب دیوارهای طبقه اول این ساختمان، شیشه های در و پنجره و نیزسنگ های دیوار این منزل پرتاب شد و بر روی سطح خیابان و همچنین مغازه هایی که درطرف دیگر بزرگراه قرار داشت، فرود آمد و خساراتی وارد کرد.


این افسر آماده آتش نشانی با اشاره به واردآمدن خساراتی به دو دستگاه خودرو سواری، تصریح کرد: نیرو های آتش نشانی به محض ورود به داخل ساختمان با دو سیلندرمشتعل مواجه شدند که بلافاصله پس از خاموش کردن شعله های آتش، هردو سیلندر گاز را به بیرون از ساختمان انتقال دادند.


کاظمی تاکید کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی و پاکسازی محل حادثه، همه اشیاء خطرناک و قطعات ساختمانی ناشی از انفجار را که هرآن امکان داشت از دیوار ساختمان جدا شده و از ارتفاع به پایین سقوط کند و به رهگذران آسیب برساند، جمع آوری کردند.


وی با اعلام این که تحقیقات بیشتر در این خصوص هم چنان ازسوی کارشناسان آتش نشانی منطقه ادامه داد، خاطرنشان کرد: محل حادثه برای انجام اقدامات قانونی به عوامل شهرداری و نیروی انتظامی منطقه سپرده شد.







انتهای خبر

انفجارتاسیساتساختماننشت گاز
Comments (0)
Add Comment