انسداد حلقه های چاه غیرمجاز در آذربایجان

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیر طرح اکیپ‏های گشت و کنترل شرکت آب منطقه‏ای آذربایجان شرقی درباره روند آغاز به فعالیت اکیپ‏های گشت و کنترل گفت: در سال 84 به‌منظور حفظ سفره‏های آب زیرزمینی طرح تعادل‏بخشی مطرح شد.





هم‏زمان با اجرای این طرح در آذربایجان شرقی نیز همچون بقیه طرح‌های تعادل‌بخشی اکیپ‏های گشت و بازرسی شروع به فعالیت کرد. وی افزود: در پانزدهمین نشست شورای‌عالی آب ادامه فعالیت این طرح تصویب شده و مورد تاکید قرارگرفته است.مدیر طرح اکیپ‏های گشت و کنترل شرکت آب منطقه‏ای آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون 1571چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی شناسایی‏ شده است.





اسماعیلی خاطرنشان کرد: تعداد 492 چاه غیرمجاز در حین حفر در استان شناسایی‏ شده است که از این تعداد، 314 حلقه چاه سال گذشته شناسایی و متخلفان بازداشت‏ شده‏اند و 636دستگاه ادوات حفاری نیز توقیف‏ شده است.وی افزود: در مجموع تاکنون 5286 حلقه چاه در استان مسدود شده که از این تعداد 1400 حلقه چاه سال گذشته مسدود شده است.





اسماعیلی تعداد چاه‏های غیرمجاز پلمب شده را نیز 265 حلقه اعلام کرد و گفت: به چاه‏های پلمب شده فعلا اجازه برداشت داده نمی‏شود تا حکم قطعی آن صادر شود، در کنار این چاه‏ها، در سال گذشته 329 حلقه چاه کشاورزی که اضافه برداشت کرده‏اند نیز پلمب و برق آنها قطع‏ شده است. بنا به گفته وی از آب‏های زیرزمینی به‏عنوان یک منبع استراتژیک نام برده می‏شود، آمار مربوط به سفره‏های آب زیرزمینی اهمیت این موضوع را نشان می‏دهد که به‏عنوان تنها منبع در دسترس برای مصارف انسانی مطرح هستند.




منبع: دنیای اقتصاد







انتهای خبر

آذربایجانتاسیساتچاه
Comments (0)
Add Comment