انرژی تجدیدپذیر در نمایشگاه های ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: به طور حتم تا پایان سال، برق مصرفی مساحت زیادی از سالن های نمایشگاه ها را از نور خورشید تامین می کنیم.

 

 

 

«حسین اسفهبدی» در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به قزاقستان افزود: یکی دیگر از اهداف ما در نمایشگاه 2017 آستانه با موضوع «انرژی آینده» جذب سرمایه گذار در بخش انرژی های نو است.

 

 

 

وی ادامه داد: افراد متخصص وزارت نیرو در غرفه ایران در همه روزهای این اکسپو حضور دارند. سعی می شود امکانات و تسهیلات دولت جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاران به مذاکره کنندگان یادآوری شود.

 

 

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: قزاقستان در موقعیتی قرار دارد که همه کشورهای منطقه همچون روسیه، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و… مشتری آن هستند؛ ما نیز امیدواریم با بهره مندی از این اکسپو بتوانیم از سرمایه های آنان بهره مند شویم.

 

 

 

به گفته وی، بر اساس آمارها روزانه به طور میانگین 10 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می کنند.

 

 

 

اسفهبدی افزود: بنده عضو کمیته اجرایی اکسپوهای جهان هستم اما چون نظر هیات داوران محرمانه است فقط می توان گفت جزو غرفه های شاخص انتخاب می شویم.

 

 

 

ایران در نمایشگاه اکسپو 2015 میلان ایتالیا مقام دوم را کسب کرده بود.

 

 

به گفته وی، کتاب های راهنما برای جذب سرمایه گذار در سه زبان تهیه شده است.

 

 

همچنین در این اکسپو فیلم های مستند کوتاهی پخش می شود که جاذبه های گردشگری کشور را نمایش می دهد.

 

 

پوسترهای زیبایی نیز در غرفه ایران نصب شده است که جاذبه های زیبای ایران و عظمت ساختمان های بسیار قدیمی و کهن و زیبای کشورمان را نشان می دهد و سبب جذب گردشگر می شود.

 

 

 

برای ایران 506 متر فضای نمایشگاهی در اکسپو 2017 آستانه درنظر گرفته شده است.

 

 

 

اکسپو 2017 آستانه با موضوع «انرژی آینده» تا دهم سپتامبر سال 2017 (نوزدهم شهریورماه) در پایتخت قزاقستان برگزار می شود و نشانه آن برگرفته از نماد انرژی بادی است.

 

 

 

شرکت سهامی نمایشگاه ها به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران و با توجه به شعار طرح شده در این نمایشگاه حضور یافته است.

 

 

 

این نمایشگاه در محوطه ای به مساحتی 174 هکتار در جنوب شهر آستانه قرار گرفته که 25 هکتار برای پاویون های نمایشگاهی و 149 هکتار فضای پیرامونی برای سالن های همایش، شهرک اکسپو و مجموعه اقامتی مشارکت کنندگان، محل استقرار ناوگان حمل و نقل شهری، انبارها، پارکینگ ها و امکانات نمایشگاهی در نظر گرفته شده است.

 

 

این مجموعه پس از نمایشگاه به عنوان مرکز مالی بین المللی استفاده می شود.

 

 

 

هزینه برگزاری این نمایشگاه 2 میلیارد یورو برآورد شده است که از محل بودجه دولت قراقستان و شرکت های بین المللی تامین می شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انرژیتاسیساتتجدیدپذیرنمایشگاه
Comments (0)
Add Comment