انتقال آب به سه استان در حال مطالعه

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر حل مشکلات موجود در استان‌های شرقی کشور در زمینه تامین آب گفت: انتقال آب به استان‌های یزد، کرمان و خراسان جنوبی در حال مطالعه است که به‌زودی اجرا خواهد شد.





اسماعیل نجار در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به استفاده از آب‌های ژرف افزود: این موضوع نیز در مرحله مطالعات اولیه است که امیدواریم هرچه سریع‌تر نتایج نهایی این طرح نیز مشخص شده و بتوان گام‌های جدی‌تری در این زمینه برداشت.





وی ضمن تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی در این زمینه گفت: با توافق‌هایی که صورت گرفته امید است با مشارکت بخش خصوصی مشکل تامین آب استان‌های مرکزی و شرقی کشور مرتفع شود.





استاندار خراسان جنوبی در این دیدار گفت: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر در استان و کاهش میانگین بارندگی‌های سالانه، خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه از مرکز است. سیدعلی‌اکبر پرویزی با بیان اینکه این استان از نظر آب شرب شهری و روستایی با مشکلات زیادی مواجه است، افزود: تامین بخشی از زیرساخت‌های موجود در این زمینه می‌تواند مشکلات را کاهش دهد.





وی به مشکلات کشاورزان و دامداران در استان اشاره کرد و افزود: خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی کشاورزان و دامداران را نیز با مشکلات زیادی مواجه کرده است که تخصیص اعتباری ویژه به این موضوع نیز مورد نیاز است.





وی به حوادث غیرمترقبه اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان، نیاز است تا اعتباری مختص بحران و حوادث طبیعی در اختیار وزارت کشور و استانداری قرار گیرد تا بتوان در زمان وقوع بحران در انجام اقدامات مورد نیاز تسریع و تسهیل کرد.

 

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

 

 

 

 

 

انتهای خبر

انتقالتاسیساتخشکسالی
Comments (0)
Add Comment