انتقاد رئيس سازمان نظام مهندسي استان از موازي کاري در امور کارشناسي

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي از موازي کاري کارشناسان قوه قضاييه، دادگستري و نظام مهندسي ساختمان در امور کارشناسي انتقاد کرد.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز،  محمدرضا اخوان عبداللهيان  در مراسم ايتان سوگند کارشناسان رسمي سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز در استان ۳ مرجع در حوزه کارشناسي به موازات هم در حال فعاليت هستند؛ اول کارشناسان دادگستري، دوم کارشناسان قوه قضاييه و ديگري کارشناسان سازمان نظام مهندسي ساختمان که اين امر ضرورت اجماع کارشناسان و هماهنگي کار کارشناسي در استان را مي رساند.وي افزود: امروز کارشناسي ۳ مرجع به موازات هم، کار را مشکل کرده است و در صورت حل نشدن اين مسئله، ممکن است اين امر سبب طرح مسائل غيرحرفه اي در روند کار کارشناسي شود. وي خاطرنشان کرد: اگر اين اجماع اتفاق نيفتد، در کوتاه مدت کيفيت کار کارشناسي تحت تاثير قرار مي گيرد و اين امر در نهايت سبب دلسردي کارشناسان از دستگاه ها و نهادهاي مسئول مي شود.

 

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي با اشاره به افزايش تعداد کارشناسان نظام مهندسي، ابراز اميدواري کرد هر چه سريع تر بحث هاي مطرح شده حول محور اجماع کارشناسان به نتيجه برسد.

 

در ادامه اين مراسم رئيس هيئت مديره انجمن کارشناسان رسمي سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي با اشاره به تصويب قانون نظام مهندسي ساختمان در سال ۷۴ در مجلس شوراي اسلامي گفت: ذيل ماده ۲۷ اين قانون به صراحت اعلام شده است که وزارتخانه ها، موسسات دولتي، شهرداري ها، نهادهاي نظامي و انتظامي مي توانند از کارشناسان رسمي سازمان نظام مهندسي به جاي کارشناسان دادگستري استفاده کنند.مجيد توتونچي افزود: به کار بردن واژه «به جاي» به اين معناست که کارشناسان دادگستري ديگر نبايد کار کارشناسي انجام دهند بلکه قصد قانون گذار از به کار بردن اين کلمه، قرار دادن نظام مهندسي در جايگاه واقعي و قانوني خود است.

 

کارشناسي، قضاوت و حق الناس است

 

وي با اشاره به اين که کارشناسي لزوماً يک کار علمي و نظري نيست، گفت: کارشناسي در حقيقت قضاوت و حق الناس است.وي با اشاره به حضور کارشناسان قوه قضاييه و دادگستري در کنار کارشناسان نظام مهندسي گفت: ديگر، فرهنگ حذف رقبا به منظور تحميل خود به جامعه رخت بربسته و تنها صداقت در ارائه نظرهاي کارشناسي مي تواند اعتماد عمومي را به سمت کارشناسان جلب کند. رئيس هيئت مديره انجمن کارشناسان رسمي سازمان نظام مهندسي خراسان رضوي ابراز اميدواري کرد، با فراگير شدن اين گونه انجمن ها در ديگر استان ها بتوان درخواست ها و مطالبات اعضا را در سطح کشور دنبال کرد.

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment