انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان هرمزگان همچنان در کما

به گزارش تاسیسات نیوز، این جلسه در حالی لغو شد که چند تن از اعضای هیئت‌مدیره در مکان برگزاری آن حاضر و به نحوه لغو جلسه معترض بودند.





مهدی رضایی سردره در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص لغو انتخابات هیئت رئیس نظام‌مهندسی استان هرمزگان، گفت: کاش همچین اتفاقی نمی‌افتاد، لغو یک جلسه 45 دقیقه قبل از موعد مقرر پسندیده و زیبنده نیست.





عضو مجمع نظام‌مهندسی استان اضافه کرد: آنچه در حال حاضر در این مجمع رخ‌داده، نگاه یک‌طرفه و جانبدارانه به قضیه برگزاری این انتخابات است، هرچقدر که ما سعی کردیم با سکوت پیش برویم و بسیاری از مسائل به دلیل جلوگیری از تشنج مطرح نشود، برخی سعی می‌کنند با استفاده از گروه‌های مجازی و بعضاً استفاده از خبرگزاری‌های نزدیک به خود مسائل غیرواقعی را در نسبت به یک فرد یا گروه خاص منتشر کنند.





رضایی سردره خاطرنشان کرد: آن چیزی که به‌صورت کذب منتشرشده این بوده که گفته‌اند؛ تنها پنج نفر در جلسات شرکت نکرده‌اند درحالی‌که در چهار جلسه‌ای که با مشکل مواجه شده، دو جلسه‌اش همان آقایان مدعی حضور نداشتند. وی با اظهار اعتراض به لغو شدن این جلسه خاطرنشان کرد: این افراد جلسات را زمانی لغو می‌کنند که می‌بینند یا نمی‌توانند در آن حضورداشته باشند و یا مطمئن می‌شوند نتیجه دلخواه خود را کسب نمی‌کنند.





دیگر عضو مجمع نظام‌مهندسی استان گفت: برای برگزاری این جلسه حداقل از سه روز قبل تماس گرفتند و اصرار به شرکت در آن را داشتند با توجه به اینکه به دلیل سفر کاری در تهران بودم برای حضور در این جلسه آمدم اما 45 دقیقه قبل از موعد به برگزاری جلسه با پیامک خبر لغو جلسه را اعلام کردند که این امر برازنده این سازمان نیست. شهریار مشیری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برای لغو جلسه بیست و هفتم سازمان نظام مهندس استان هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای وجود نداشته و 45 دقیقه قبل از تشکیل آن پیامک به اعضاء ارسال‌شده که جلسه با هماهنگی بازرسان لغو شده است.





وی اضافه کرد: در حالی عبارت «با هماهنگی بازرسان» را عنوان کرده‌اند که آقای وجدانی به‌عنوان بازرس در حال حاضر در مجمع حضور دارد و این ادعا را رد می‌کند. مشیری خاطرنشان کرد: این درست نیست که آقایان هر زمان دوست دارند جلسه گذاشته و زمانی که میلشان نباشد آن را لغو کنند زیرا برای شرکت در جلسات اعضا مجبور هستند بسیاری از سفرها و برنامه‌های مهم خود را لغو کنند، درست مانند همین جلسه از چهار روز قبل با بنده تماس گرفتند و اصرار به حضور داشتند که به بندرعباس بیایم، حالا که از تهران آمده‌ام و برنامه‌ام را نیمه‌تمام گذاشتم، چند دقیقه قبل از تشکیل جلسه خبر لغو آن را پیامک می‌کنند.





وی اضافه کرد: چندنفری از اعضا مجبور شدند سفرهای کاری خود را نیمه‌تمام گذاشته و برای تشکیل این جلسه بیایند اما بعد به‌دروغ شایعه‌سازی می‌کنند که در جلسات حضور نداریم که باید گفت خود آن‌ها هستند که همواره جلسات را ترک می‌کنند. اما از نکات جالب این مجمع علت و چگونگی اطلاع این موضوع به اعضای هیئت‌رئیسه بوده است؛ لغو جلسه مورخ 16 دی‌ماه هیئت‌مدیره نظام مهندسی استان هرمزگان تقریباً حدود یک ساعت قبل از ساعت اعلام‌شده، از طرف رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان با اعلام پیامک به اعضا هیئت‌مدیره در ساعت 18 و 30 دقیقه صورت گرفته است. بازرس حاضر در مجمع در گفت‌وگو با ایسنا، اضافه کرد: آنها علت لغو جلسه را با بازرسان در میان گذاشتند اما علت لغو از سوی بازرسان نبوده و شخص رئیس سازمان این تصمیم را گرفته است.




به گفته محمدصادق وجدانی از سوی رئیس سازمان نظام‌مهندسی با بازرسان جهت هماهنگی لغو جلسه در ساعت 16 و 30 دقیقه تماس گرفته شد که تا رسیدن به سازمان عقربه‌های ساعت به 17 و 30 دقیقه می‌رسد و فقط به ما اعلام شد که به‌منظور استعلام وضعیت دکتر عامری از تهران برای حضور در هیئت‌ رئیسه، این جلسه لغو می‌شود و پس‌ازآن پیامک لغو جلسه به اعضا ارسال شد.





به گزارش ایسنا،شش نفر از یازده نفر اعضای مجمع حاضر در محل جلسه پس از حضور و اطلاع از لغو جلسه با تنظیم صورت جلسه ای دیدگاه خود را به شرح زیر بیان کردند. در متن صورت‌جلسه‌ ی این تعداد از اعضای مجمع آمده است: با توجه به اعلام سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان مبنی بر تعیین زمان جلسه بیست و هفتم به تاریخ 16/10/95 و در پی آن اعلام لغو جلسه از سوی سازمان یادشده تنها 45 دقیقه قبل از شروع جلسه به بهانه بررسی بعضی از موارد مطروحه، امضاکنندگان زیر ضمن حضور در محل تعیین‌شده در جلسه، اعتراض خود به عملکرد هیئت‌رئیسه سازمان استان در این خصوص را اعلام و حق قانونی خود می‌داند و مراتب را از طریق مراجع ذی‌صلاح ازجمله بازرسان سازمان و اداره کل راه و شهرسازی استان و عنداللزوم شورای مرکزی انتظامی و سازمان پیگیری و برابر مقررات، اقدام قانونی صورت پذیرد.




در متن پیامک لغو این جلسه که در ساعت 17:45 دقیقه ارسال‌شده، آمده است:




«با توجه به نیاز به بررسی بعضی از موارد مطروحه و پیرو هماهنگی با بازرسان سارمان، جلسه هیئت‌مدیره موجه 16/10/95 لغو گردید»این در حالی است که قرار بود جلسه در ساعت 18 و 30 دقیقه 16 دی‌ماه تشکیل شود.







انتهای خبر

استانتاسیساتساختماننظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment