انبار نخ نسوز، آتش گرفت

به گزارش تاسیسات نیوز، آتش سوزی در یک انبار نخ نسوز، با تلاش نیروهای دو ایستگاه آتش نشانی مهار و خاموش شد.


با اعلام این حادثه به سامانه 125 از سوی شهروندان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های 1، 3 و خودرو حامل تجهیزات تنفسی را ساعت 22:41 شب گذشته به خیابان امیر کبیر، کوچه امین دربار، کوچه رکنی رهسپار کرد.


علیرضا جبارزاده معاون منطقه پنج عملیات آتش نشانی که به همراه نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حضور یافته بود، در خصوص این حادثه گفت: یک انبار 200 مترمربعی که مملو از نخ نسوز و بعضی قطعات صنعتی و یدکی خودرو بود، شب گذشته به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شد و زبانه های سرکش آتش انبار در حال سرایت به انبارهای مجاور بود.


وی ادامه داد: آتش نشانان با توجه به تنگی معابر و عدم تردد خودروهای آتش نشانی درکوچه های منتهی به محل حادثه، بناچار با لوله کشی و آبرسانی بسیار طولانی تا محل آتش سوزی، آب مورد نیاز برای خاموش کردن این آتش سوزی را فراهم کردند.


جبارزاده ابراز داشت: نیروهای عملیات به محض رسیدن به محل حادثه، جریان برق و گاز ساختمان را قطع کرده و پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی و تجهیزات خاموش کننده از دو طرف، مشغول مهار زبانه های آتش شدند.


وی ادامه داد: همزمان گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی به جستجوی محبوس شدگان احتمالی درداخل این انبار پرداختند البته افراد حاضر در هنگام شروع آتش سوزی با استفاده ازکپسول های خاموش کننده موجود در انبار، به خاموش کردن آتش مشغول شدند که پس از ناتوانی در مهار آن سریعا از محل خارج شدند.


معاون منطقه پنج عملیات اضافه کرد: یکی از کارگران در هنگام خاموش کردن آتش از ناحیه دست دچار سوختگی شده بود که تحویل امدادگران اورژانس داده شد.


وی با بیان این که علت بروز این آتش سوزی و نیز برآورد خسارات وارده از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در دست بررسی است، اضافه کرد: آتش نشانان در یک عملیات نفسگیر دو ساعته موفق شدند آتش سوزی را پیش از سرایت به اطراف مهار و کاملا خاموش کنند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آتش سوزیتاسیسات
Comments (0)
Add Comment