امید به رفع دغدغه کاردان‌های فنی

ایجاد مکانی مناسب برای استقرار این سازمان جهت انجام امور اداری هشت‌هزار نفر عضو کاردان ضروری است.

 

به گزارش تاسیسات نیوز فریبرز واحدی در سیزدهمین مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام کاردانهای ساختمان با بیان اینکه با چرخه ساخت و ساز در کشور معیوب است، گفت:ایجاد مکانی مناسب برای استقرار این سازمان جهت انجام امور اداری هشت‌هزار نفر عضو کاردان ضروری است، لذا باید بستری از سوی دولت فراهم شود، تا مکانی آبرومند و در شان سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران در اختیار آنان قرار گیرد.

 

وی اظهار داشت: کاردان‌های فنی حلقه مفقوده در ساختمان‌سازی هستند که باید به آنها توجه کرد.

 

منوچهر شیبانی مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه‌و‌شهرسازی نیز در این جلسه گفت: ایجاد همبستگی ملی در صنعت ساختمان ضروری است و با انجام این مهم و ایجاد وفاق بین زنجیره‌های صنعت ساخت‌و‌ساز از جمله مهندسان و کاردان‌های فنی، معماران تجربی و کارگران ماهر «مهندسی ساختمان» توان و قدرت کافی پیدا می کند.

 

*به زودی نحوه نظارت کاردان ها تدوین و ابلاغ می شود

 

وی تصریح کرد: در برنامه های کوتاه‌مدت، پیرو جلساتی که با حضور اعضای شورای مرکزی سازمان‌های نظام کاردانی و نظام مهندسی ساختمان برگزار شد، به زودی نحوه نظارت کاردان ها تدوین و ابلاغ می شود.

 

وی افزود: از همه ظرفیت های قانونی، علمی و فرآیندها استفاده می کنیم تا کاردان ها در جایگاه واقعی شان قرار گیرند.

 

وی خاطر نشان کرد: حذف هیچ بخشی از چرخه ساختمان به نفع «مهندسی ساختمان» نیست، لذا باید تلاش کنیم تا کاردان‌های فنی، معماران تجربی و کارگران ماهر نقش خود را به خوبی در این صنعت ایفا کنند.

 

شیبانی گفت: شخصا به کاردان‌های فنی ایمان و اعتقاد دارم و این قشر جزء یکی از مهمترین زنجیره ساخت‌و‌ساز هستند.

 

وی با طرح این سوال که چرا تا کنون نتوانستیم از کاردان های فنی در جایگاه خودشان استفاده کنیم، گفت: به ‌جای تفکر جدا از هم، باید خرد جمعی در صنعت ساخت‌و‌ساز حاکم و به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه‌و‌شهرسازی با بیان این که در بخش اجرای ساختمان به کاردان ها خیلی چشم امید دارم، اظهار داشت: تلاش می‌شود کاردان ها را به جایی برسانیم تا آنانی که در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دادند، بخواهند از شرایط و مدارک قبلی خود (کاردانی) استفاده کنند.

 

 

پایان پیام /.

 

کاردان‌های-فنی
Comments (0)
Add Comment