الزام کليه صاحبان صنايع انرژي بر به رعايت استانداردهاي اجباري معيار مصرف انرژي

بر اساس مواد 11، 12 و 13 قانون اصلاح الگوي مصرف، مصوب مجلس شوراي اسلامي و مصوبات کارگروه ويژه تجهيزات و فرآيندهاي انرژي بر، کليه صاحبان صنايع انرژي بر ملزم به پياده سازي و رعايت استانداردهاي اجباري معيار مصرف انرژي مي باشند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، بر اساس مواد 11، 12 و 13 قانون اصلاح الگوي مصرف، مصوب مجلس شوراي اسلامي و مصوبات کارگروه ويژه تجهيزات و فرآيندهاي انرژي بر، کليه صاحبان صنايع انرژي بر ملزم به پياده سازي و رعايت استانداردهاي اجباري معيار مصرف انرژي مي باشند و سازمان ملي استاندارد ايران نيز طبق قانون، نظارت بر اجراي اين استانداردها را بر عهده دارد.

مهندس غلامحسين شفيعي با اشاره به اهميت بهينه سازي مصرف انرژي و کاهش هزينه هاي مربوط به انرژي و همچنين ايجاب قوانين و جريمه کارخانجات خارج از معيار مصرف توسط وزارت نفت و نيرو به موج گفت: سمينار آموزشي «بررسي استاندارد هاي معيار مصرف انرژي و نحوه اجراي آنها در صنايع انرژي بر و بازرسي فني انرژي» توسط اداره کل استاندار استان اصفهان به همين منظور و براي آگاهي نسبت به موضوع و جلوگيري از تضييع حقوق صنايع مرتبط و برقراري اصل يکنواختي، توازن و نظم در اجراي استانداردها در کل کشور و امکان ايجاد همکاري با شرکت هاي بازرسي فني انرژي در راستاي تحقق سياست هاي ترويج و فرهنگسازي استاندارد برگزار شد.

وي سرفصل هاي اين سمينار آموزشي را شامل آشنايي توليد کنندگان و صنايع انرژي بر با استانداردهاي تعيين معيار مصرف انرژي و کاهش هزينه هاي انرژي و نيز آشنايي با قوانين و مقررات جاري كشور در خصوص معيارهاي مصرف انرژي در صنايع انرژي بر و آشنائي با سيستم هاي مديريت انرژي برشمرد.

مديرکل استاندارد استان اصفهان گفت: تمديد آتي پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد هاي انرژي بر ، منوط به ارائه گواهي انطباق معيار مصرف فرآيند توليد خواهد بود.

پایان پیام/.

 

 

Comments (0)
Add Comment