افشاگری در «نظام مهندسی ساختمان» کلید می خورد

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: رئیس کمیسیون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات، طی نامه ای به سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، درخواستِ حضور رسمی نماینده این سازمان در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات  جهت اطلاع رسانی شفاف به مردم را کرد.
بر اساس این گزارش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی نامه ای به حمزه شکیب، یادآور شده است؛ ” طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ( مصوب ۱۳۷۸ مجلس شورای اسلامی)، حق دسترسی مردم به اطلاعات عمومی دستگا های حکومتی، نهادهای عمومی و موسسات خصوصی ارائه دهنده  خدمات عمومی محترم است و در این راستا، «سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور» نیز موظف است بر اساس قانون، واحد سازمانی مورد نظر با با قید نام مقام مسئول جهت درج در سامانه مذکور معرفی کند.
این گزارش همچنین حاکی است، محمد مهدی اسماعلی، فرصتِ حضور سازمانهای مختلف در این سامانه را فرصتی برای شفاف سازی دانسته که از دستاوردهای درخشان نظام قانون گذاری محسوب می شود.
متن نامه مذکور به شرح ذیل است؛
شاید برداشتنِ این گام از سوی نظام مهندسی کشور، فرصتی برای شفاف سازی در حوزه پرداختها و دریافتی ها در این حوزه باشد و به آرامش و اجرای عدالت در جامعه مهندسان کمک کند. مسئله ای که چندی است در سازمان های نظام مهندسی در سراسر کشور، به ویژه در تهران، محلِ اختلافات بسیاری شده و  به اعتراضِ مهندسان در بخشهای مختلف نسبت به وضعیت موجود و بهره گیری از امکانات موجود دراین زمینه هستند.
افشاگری در نظام مهندسی ساختمانافشاگری در نظام مهندسی ساختمان کشورسامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعاتنظام مهندسی ساختمان کشور
Comments (0)
Add Comment