افزایش 110 درصدی سرمایه شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن

مدیر عامل شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن از افزایش 110 درصدی سرمایه این شرکت از محل سود انباشت خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، ابراهیم یاسری با بیان اینکه، سال 93 سال خوبی جهت انجام پروژه های عمرانی در حوزه حمل و نقل ریلی برای شرکت بالاست خواهد بود، افزود: این شرکت پس از واگذاری به بخش خصوصی در زمینه زیرسازی، ساختمان و تاسیسات تولید بالاست و حمل و نقل واگنی به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده است.

 

وی یادآور شد: این شرکت با خرید ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز و فعالیت 11 معدن تولید سنگ بالاست از 30 معدن موجود برای توسعه حمل و نقل ریلی از توانمندیهای زیادی برخوردار است و هم اکنون انجام چند پروژه در جنوب کشور و استانهای کرمان، یزد و هرمزگان بر عهده دارد.

 

یاسری گفت: هر چند که با کاهش اعتبارات عمرانی طی دو سال گذشته این شرکت از انجام پروژه های عمرانی در حوزه حمل و نقل ریلی فاصله گرفت، اما توجه به بودجه یک هزار و 500 میلیارد تومانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای سال 93 انتظار داریم این شرکت سال آینده شرایط بسیار خوبی را در زمینه انجام پروژه های مختلف در حوزه حمل و نقل ریلی داشته باشد.

 

وی در خصوص فعالیت این شرکت در حوزه ساختمان و تاسیسات نیز افزود: گر چه این شرکت در این بخش زیانده بود، اما با تلاش همکاران متخصص، این شرکت روند رو به رشد خود را در این زمینه آغاز کرده است.

 

مدیر عامل شرکت بالاست یادآور شد: هم اکنون 87 درصد سهام این شرکت به گروه سرمایه گذاری بانک مسکن تعلق دارد و این سهامدار موافقت کرد که با عدم دریافت سود حاصل از فعالیت های بالاست در سال جاری، این شرکت فعالیت های خود را در زمینه خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز همچنان ادامه دهد.

 

وی در خصوص سود سهامداران شرکت بالاست گفت: سود سهام این شرکت در سال 91 به 192 ریال و در سال 92 با 500 درصد افزایش به یک هزار و چهار ریال رسید که امیدواریم در سال جاری به اهداف کامل خود در این زمینه دست یابد.

 

مدیر عامل شرکت بالاست افزود: با توجه به افزایش سهام این شرکت از 38 میلیون سهم به 80 میلیون سهم، انتظار ما این است که سود سهام نیز در سال 93 به ازای هر سهم 582 ریال برسد.

 

وی با بیان اینکه، 90 درصد فعایلت های این شرکت در حوزه راه آهن انجام می شود اظهار امیدواری کرد که شرکت بالاست همچنان در چهار حوزه زیرسازی و روسازی ریلی، حمل و نقل واگنی، تولید سنگ بالاست و نگهداری ساختمان و تاسیسات راه آهن بتواند به وظایف خود عمل کند.

 

وی گفت: هم اکنون این شرکت حدود 250 هزار متر مکعب سنگ بالاست در اختیار دارد که با فروش آن می تواند سود و فعالیت خود را در این چهار حوزه راه آهن توسعه دهد.

 

یاسری با بیان این که، تعداد پرسنل این شرکت در حدود یک هزار نفر است افزود: پرسنل این شرکت با توجه به انجام پروژه های مختلف همواره در مناطق مختلف کشور افزایش و یا کاهش پیدا می کنند، اما تعدادی پرسنل این شرکت که حدود 89 نفر هستند، درخواست دارند به راه آهن جمهوری اسلامی ایران بازگردند، در حالی که این خواسته آنان نه برای راه آهن جمهوری اسلامی ایران و نه برای شرکت بالاست عملی نیست.

گفتنی است شرکت بالاست در سال 1371 تاسیس و در سال 1383 به نام شرکت مهندسی ساختمان وتاسیسات راه آهن به صورت سهامی عام تغییر یافت وتحت شماره 175698 در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسید قابل ذکر است که این شرکت از ابتدای تاسیس جزو شرکتهای اقماری راه آهن به شمار و طی مصوبه هیأت دولت در راستای اجرای اصل 44 و به عنوان اولین شرکت از مجموعه شرکت های وزارت راه وشهرسازی به دلیل عملکرد مثبت در سودآوری در تاریخ 1389.10.07در بازار اول فرابورس پذیرفته شد.

 

 

پایان پیام/.

 

 

 

نظام مهندسی،مهندس، مکانیک، آموزشگاه، کتاب، تاسیسات،ساختمان، کاشانه، کارگران، طرح،
Comments (0)
Add Comment