افزایش ۲.۵ برابری نیروگاه های تجدیدپذیر در دولت یازدهم

به گزارش تاسیسات نیوز، حمید چیت چیان، در مورد علت مصرف بالای برق در کشور بویژه در روزهای اخیر تابستان اظهار داشت: در حال حاضر هزینه تولید هر کیلووات ساعت برق حدود ۱۲۰ تومان است اما تنها ۶۶ تومان به ازای هر کیلووات ساعت از مشترکین دریافت می شود مسلماً این امر نیز باعث می شود تا مصرف کننده کنترلی بر روی مصرف خود نداشته باشد.




وی افزود: ما تا الان هیچگونه قطعی برقی در کشور بدلیل عدم کفایت تولید نداشتیم و تنها مشکلی که وجود دارد این است که در برخی مناطق بدلیل کمبود شبکه اتقال و فوق توزیع با افت ولتاژ روبرو هستیم که آن نیز بسیار به ندرت و در حال مرتفع شدن است.





وی تصریح کرد: مصرف برق صنایع در یکسال گذشته حدود ۱۱.۷ درصد افزایش داشته است که این امر می توان خبر خوبی برای صنعت کشور باشد اما عمده مشکل ما در مصرف بی رویه برق در بخش غیرمولد است که امیدواریم با همکاری مردم این میزان کاهش یابد.




وی در مورد اقدامان انجام شده در بخش برق در ۴ سال گذشته گفت: در مدت ۴ سال گذشته به کلیه روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور برق رسانی شد، چندین پست ۴۰۰ کیلوولت نصب شد و ظرفیت منصوبه نیروگاه های تجدیدپذیر کشور ۲.۵ برابر شده است و به صورت تصاعدی در حال رشد است.






انتهای خبر

تاسیساتتجدیدپذیرنیروگاهوزارت نیرو
Comments (0)
Add Comment