افزایش پی گیری تخلفات ساختمانی توسط نظام مهندسی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با ابراز خرسندی از اقداماتی که در کمیته پیشگیری از تخلفات ساختمانی با محوریت سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد صورت گرفته است، گفت: این سازمان توانسته تا حد زیادی تخلفات را کنترل و آمار ساخت و سازهای دارای پروانه را افزایش دهد اما هنوز این حوزه نیازمند اقدامات مناسب‌تری است.
به گزارش تاسیسات نیوز، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در یک گفتگوی اختصاصی از فعالیت شفاف و رو به رشد سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد ابراز خوشنودی کرد.
به گفته محسن صادقیان آنچه مهم است این که طی سالهای گذشته به ویژه در دوره اخیر با گسترش شهرها، افزایش تقاضای ساخت و ساز و روند رو به رشد تعداد اعضا و متقاضیان عضویت در سازمان، زمینه‌های آموزش و توانمندسازی اعضا و ارائه خدمات رفاهی به مهندسان فراهم آمده است.
 وی ادامه داد: زمانی می‌توان شاهد استقبال بیشتر مردم از سازمان و خدمات آن بود که در کوتاهترین زمان ممکن به نیازهای شان پاسخ داده شود.
صادقیان با ابراز خرسندی از اقداماتی که در کمیته پیشگیری از تخلفات ساختمانی با محوریت سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد صورت گرفته است، گفت: این سازمان توانسته تا حد زیادی تخلفات را کنترل و آمار ساخت و سازهای دارای پروانه را افزایش دهد اما هنوز این حوزه نیازمند اقدامات مناسب‌تری است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با تاکید بر ضرورت اصلاح قوانینی از جمله کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها،  برخی قوانین نظام مهندسی ساختمان و اصلاح ضوابط طرح های جامع و تفصیلی شهرها عنوان کرد: کاهش تخلفات ساخت و ساز با کوتاه کردن بروکراسی اداری و تسهیل در روند صدور پروانه، ایجاد تعامل قوی تر بین شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی همراه با برخورد قاطعانه با خلاف سازی ها میسر است و خوشبختانه سازمان نظام مهندسی ساختمان با راه اندازی وب سرویس های لازم گام‌های خوبی برداشته است.
 وی در پایان ابراز امیدواری کرد روند رو به رشد فعالیتهای نظام مهندسی ساختمان بدون توقف و با سرعت بیشتر جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده ادامه یابد.
کتابچه ارمغان تغییر ۴ با هدف اصلاح امور اداری سازمان تدوین شد
ارمغان تغییر ۴ با رویکرد ارائه استراتژی ها و اهم اقدامات انجام شده در دوره هشتم هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد منتشر شد.
به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد؛ هیئت مدیره دوره هشتم با اهداف اصلاح امور اداری سازمان، تقویت مسائل و امور رفاهی اعضا، انجام تمهیدات و رویکرد قانونی برای بهبود کیفیت ساخت و سازها، ارائه خدمات مهندسی با کارایی و اثربخشی بیشتر، رضایتمندی اعضاء و مردم، ارتقاء دانش فنی و کیفیت کار شاغلان در صنعت ساختمان آغاز به کار نمود.
در این راستا واحد برنامه ریزی سازمان مجموعه ای از استراتژی ها، سیاست ها، ارزش ها و اهداف کلان  هیئت مدیره دوره هشتم که شامل مجموعه فعالیت و برنامه ها و پروژه های اجرایی که عملیاتی شده است، را در قالب کتابچه ارمغان تغییر ۴ تدوین نموده است.
امید است اعضای محترم سازمان ضمن مطالعه این مجموعه، ما را از نقطه نظرات و پیشنهادات خود بهره مند نمایند.
استانداری یزدتخلفات ساختمانیزحمتکشصادقیاننظام مهندسی یزد
Comments (0)
Add Comment